Thursday, September 4, 2008

Överflöd

Finns det aldrig något mellanting?Antingen är det bloggtorka eller också finns det hur mycket som helst jag skulle kunna skriva om.Tyvärr så blir det ofta bara en enda sörja om jag blandar för mycket att skriva om så jag får väl spara mina tankar till framöver.

Nu är det äntligen frukostdags,så gott med kaffe och smörgås.Känns dock som att jag äter luft,för jag blir inte mätt.Dags att kanske handla lite tyskt grovt bröd igen så man får lite tuggmotstånd.Å andra sidan köpte vi gott Ciabatta på BJ´s för ett tag sedan,men det brödet går åt fort i affären tyvärr så när vi väl kommer finns där bara lite luft kvar.

För övrigt så verkar dagen idag bli raka motsatsen till i går.Då hade jag full energi och humöret var på topp.Idag känns det som att en förkylning kan vara analkande,vilket jag inte hoppas.Tycker inte alls om att vara förkyld i värmen..eller kylan för den delen heller.
Men förhoppningsvis kanske kaffet kan ge mig en kick så att jag blir lika pigg som busungarna är efter att de ätit sin gröt.

5 comments:

Desiree said...

Ja ibland är det så att man har total bloggtorka och ibland har man mycket man vill skriva och berätta om. Jag brukar skriva ned mina inlägg i word när jag kommer på dem och spara dem i en speceill mapp att ta fram under de dagar jag känner att jag inte har något att skriva om. Det är faktiskt ganska bra att ha en mapp med bloggrester som kan värmas upp :-)

Vart köper du grovt tyskt bröd. Jag har börjat baka mitt eget bröd för jag hittar inte grovt gott bröd här annars.

Cecilia said...

Desiree:Ja det är ju ett bra förslag med bloggrester,att skriva de i word och spara.Absolut tänkvärt.Jag såg att de hade tyskt bröd på Worldmarket b la.Inte så mycket men lite.Men vi brukar handla i en liten affär som har diverse europeiska matvaror b la.Deras specialité är väl kött egentligen men där finns en massa gott.

Millan said...

Ja precis sa ar det verklgien. Ibland kanner man nastan inte for att skriva, eller har for mycket annat runt sig sa det blir inte av. Sedan andra dagar finns hur mycket tankar och funderingar som helst...
Hoppas att dagen trots allt blev bra i slutandan. Konstigt det dar hur humoret kan skifta sa fran en dag till en annan. Jag ar val ett levande exempel pa det just nu med alla gravidhormoner som springer omkring i kroppen... fran att vara glad och snall som ett lamm blir jag till ett rytande lejon pa ca 1 minut ;-)

Petchie75 said...

Jag har också bloggtorka ibland, men har en lista (inte lika avancerat som Desirees sparade inlägg) med idéer som jag tar fram när inspirationen tryter..
Gott bröd vimlar det inte av utomlands... här handlar vi gott bröd på Costco (tror att det var Anne som tipsade om det) men om vi flyttar till Spanien lär det bli svårt. Det är lite roligt för O pratar alltid om hur gott brödet är i hans by - jag tycker att det smakar som vilken annan baguette som helst... Jag får väl börja baka bröd!!

Cecilia said...

Millan:Haha ja ditt humör kan du ju verkligen inte råpå med de hormonerna som spritter i kroppen.Jag känner definitivt igen det där med snäll som ett lamm ena sekunden och i nästa sekund som ett lejon.Fast i mitt fall var det nog gråtattackerna som var värst.Ja jösses.

Petra:Ja det verkar finnas gott om ont om gott bröd.Det är väl egentligen bara att bita ihop och börja baka.Vi har ingen Costco i närheten tyvärr.De håller på och bygger lite Aldi affärer runtom här och förhopningsvis kanske det går att hitta bättre bröd där.