Monday, January 19, 2009

Det där med nyårslöfte

Ja ett av dom har jag inte hållt vidare bra...jag ville blogga så gott som varje dag.Men än så länge har det inte gått vidare bra med det.Men jag kan ju ändra på det bara jag vill.Bloggar om inte för min egen skull så för de nära och kära där hemma så de får något att läsa.....


Idag är det helgdag för de statligt anställda,vilket syns utanför för det är så lugnt med bilar.Det är precis som om det vore en riktig söndag då alla amrisarna är i kyrkan.
Vi hade ingen aning om att det var helgdag idag förrän Per sa det i går och vi funderade lite på att ha stängt men men det tog vi tillbaks ganska fort.
Våra medlemmar jobbar ju som vanligt,åtminstone de flesta.


I lördagskväll slocknade familje fadern nästan innan storebror,lillasyster somnade först tror jag.Vi låg framför teven och jag var den enda som var vaken vid 9 tiden.Rätt som det var dånade det lite mer än vanligt men jag trodde att det var en bil med hög musik.Det var bara det att det blev ännu värre dån.Sen när jag hörde mullret så förstod jag vad det var och kastade mig på dörren.....Jo visst där for en raket.Fint som vanligt i mörkret.Men ett otroligt dån var det och muller,det höll på riktigt länge och raketen syntes en lång stund.Det var t o m så fönster rutorna skallrade.Det är inte ens sånt väsen när rymdfärjan går.
Grannar stod ute och jublade som vanligt.

I sommar skall förresten Fugelsang upp igen,vet dock inte om datum är bokat än men upp ska han.Tråkigt att missa även den här uppskjutningen med honom,för visst hade det varit roligt att se den åka iväg.Förra gången fick vi se honom landa åtminstone.

Så nu är det dags att jobba lite och plocka undan här hemma.

3 comments:

Annika said...

Otroligt COOLT att du kan se och höra rymdfärjorna!
Det skulle jag nog också jubla åt om jag bodde därnere!
Och helg ja...
SKÖNT, men Peter jobbar ju, förstås.
KRAM!!

Cecilia said...

Ja det är ganska roligt att kunna stå i dörren och se det.Framförallt syns det nog bättre när PAFB (Patrick Air Force Base) skickar upp raketer.
Idag är det dags!!!
Kram!!

Marianne said...

Häftigt att kunna se det hemifrån! Vilken upplevelse.

Kram!