Wednesday, January 28, 2009

Efterlängtade resor

Nu sitter jag här med min kopp kaffe och en skål med något jag aldrig ätit förut och inte vet jag om jag komme räta det igen heller.....intressant smak.Keso,äpple och lite kanel?!Mätt blir jag då verkligen.

Om mindre än 3 månader så åker vi hem.Landar i landet i väster (då menar jag väster om Sverige alltså) på Erics födelsedag.Har inte varit på Gardemoen på mååånga år och det var väl inte nån höjdarflygplats....DÅ.Det har nog hänt en hel del sen dess.
Alternativet var Arlanda men Oslo ligger ju lite närmare västkusten där hemma.Vi längtar och längtar och fortsätter tänka på allt roligt vi ska göra i sommar i ur och skur.

Några som ser fram emot sin resa mer än vad vi gör är utan tvekan våra kompisar som skall åka den 26 februari för att hämta hem sin lille M.Han har fått ett sånt fint rum som står och väntar på honom och jag skulle själv kunna tänka mig att flytta in där med honom.Det ser så mysigt ut.
Erics rum är inte ens hälften så mysigt som M´s rum är.

Av någon anledning så känner jag mig fortfarande inte riktigt hemma här i huset.Kanske för att vi inte har så mkt möbler och för att vi inte har köpt några direkta egna möbler.Finns mycket vi kan göra för att få det hemkänsla men blir det gjort innan vi åker hem tro.....

5 comments:

Desiree said...

Jag förstår att du längtar. Det är dock underbart då man bokat sin resa och har något sådant att se fram emot. Vid den tidpunkten borde våren ha anlänt och det blir nog jättevackert att åka just då. Keso, äpple och kanel är en underbar kombination. Gott, nyttigt och mättande.

Cecilia said...

Ja precis har man bara resan bokad så känns det väldigt skönt.Ja mer eller mindre börjar ju våren närma sig sommar där hemma och det är ju så vackert då med allt som börjar slå ut osv.Ja det blir nog en keso variant i morgon med.

Anonymous said...

Jaaa vad vi längtar efter våran resa!! Idag är det 28 dagar kvar. Jo men du vet ju att du får flytta in. Vi kan behöva en morgonpigg nanny...fniss
KRAAAAM

Annika said...

Förstår att du gläder dig!
Hur länge ska ni vara hemma?
Din mat läter jättegod, och så nyttig sen!!
Kram!!

Cecilia said...

C:Nä men du det där med morgonpigg nanny vet jag inte....jag vill ju leka med honom på hans mysiga rum.
Kramis

Annika:Ja hur länge vi ska vara hemma vet vi inte,men vi åker inte tillbaks hit förrän i september (så vida det inte blir akut läge för det).
Ja det var inte så dumt frukosten igår faktiskt.Mkt mättande.
Kram!