Thursday, January 22, 2009

Positivt

Jag kan villigt erkänna att jag är MYCKET stolt och glad över att ha Obamas signerade bok!!Jag var övertygad i somras då jag såg boken att han kommer att vinna valet och jag är lika övertygad om att han kommer att klara sitt jobb med bravur.Nog 17 kommer det bli tufft men är det någon jag tror klarar det så är det han.Har dålig koll på vad hans ministrar heter men han har nog fått en bra utrikesminister.....Skoj att han valde henne och att hon blev godkänd.

Det börjar hända grejer här har vi hört.NASA anställer redan folk inför nya rymdprogrammet vilket är oerhört bra för vårat område.Lite här och var annars så ser vi företag som anställer och det är skönt att se.Nu är ju inte springbreak så långt bort vilket också är bra om nu ungdomarna har råd att åka som de brukar.Skall bli intressant att se.

För övrigt så är det svinkallt här,fy säger jag bara.En natt till kommer det att vara med kylan men sen vänder det och HOPPAS innerligt att det inte blir mer vinter.Det drar genom fönstren vill jag lova,känns dom då vi bodde i vårt 1800-tals hus.SKrämmande!

5 comments:

Marianne said...

Ja vilken skatt att ha hans signatur i hans bok! Han har redan satt igång på bred front verkar det som, han är jättebra. Jag är så glad för att han vann valet och att han äntligen är installerad!

Kul att det börjar vända i ert område. Då sprider det sig sakta men säkert.

jag är också trött på vintern nu. Inte för att jag kan klaga som har cirka 20 om dagarna, men jag tycker det är lite svalt. Längtar tills det är mellan 30-40 igen.

Kram!

Cecilia said...

Ja Obama har verkligen satt igång och jobbat direkt.Ingen väntan där inte.Vi har också runt 20 grader på dagarna nu och igår var det riktigt skönt.Men jag saknar också lite mer värme.Kram

Annika said...

JA!! Otroligt KUL att du har boken med hans autograf!!
Grattis till den!
Precis, han ligger inte på latsidan Mr prsident.
Idag SNÖAR det här och skall så göra hela dagen.
Ngra minus är det nog.
Precis, jag har inget emot det hela ;-)
Kram

Cecilia said...

Jag har fortfarande inte vant mig dock vid att se honom som president.Vad mysigt det låter med snö faktiskt.Jag saknar det allt.Men inte blasket som är hemma.
Kram!

Petchie75 said...

Det är verkligen coolt att du har hans signerade bok! Har du läst den än, jag kommer ihåg att du köpt en osignerad för att läsa?
Skönt att höra att det verkar ha vänt lite i ert område, håller tummarna att det vänder över hela världen snart...