Thursday, January 8, 2009

Så där då

Till att börja med måste jag tacka Marianne så hemskt mycket för den gulliga utmärkelsen.Jag blev verkligen jätte glad och för att inte säga överraskad.Det var verkligen roligt.
Jag har dock svårt att välja 8 stycken bloggare,för jag uppskattar de så mycket de som jag läser.Så de som finns på min blogglista är alla värda en utmärkelse.Sen finns det ett par till som jag inte har där men de uppskattar jag lika mycket för det.
Så det var det .

Nu har jag pratat med mina föräldrar som är hemma efter en kanske en så roligt resa med MYCKET skumpande.Usch och fy för det.Skönt att höra från de.
Varit så tomt idag här hemma.Fast det är barn i huset så har det ändå varit tyst.

Nu har vi börjat,eller jag rättare sagt,kolla efter flygbiljetter hem.Förhoppningsvis kan vi lösa det på ett bra och billigt sätt med företaget och en anställd.Vi kanske har hittat någon som kan tänka sig att jobba.
Jag har hittat bra billiga biljetter hem i april men de lär väl inte finnas kvar så länge till.Vi längtar hem väldigt mycket och trots regn och rusk som svensk sommar kan ge så är det ändå en Svensk sommar......


6 comments:

Suddrik said...

Det regnar tydligen mest i juli, när stackars medelsvensson tillåts ta semester... Det säger wikipedia också. Så satsa på augusti. Men i somras var det ju tvärtom, vi, medelsvensson :-) , hade semester hela juli och det var fantastiskt för att sedan bli höst typ... 1 augusti.

Hoppas att allt är bra med dig och att du fått koppla av lite i helgerna.

Anonymous said...

jippi!!!! snart kommer ni!
kram kram

Annika said...

Grattis till utmärkelsen, vännen! Den är du värd!!
Jag vet ju mer än väl vad du menar om att välja ut bloggare. Jag gör inte sånt heller. För svårt, och kanske för sårande?
Japp, Sverige är ett måste på sommaren. Jag kan inte tänka mig en sommar utan norden.
Lycka till!!

Cecilia said...

Vi tänkte gardera oss och åka i April och åtminstone stanna till september om det nu fungerar.Jag hoppas att ni inte fick alltför dåligt väder och blev strömlösa.Har lite blogg läsande att ta igen nu.
Ja det har varit väldigt skönt med helgerna nu och samlat lite krafter.

C:Det är inte så många som skriver anonymt så jag antar att det är du...Tänkte skriva ett mejl till dig sen.Hoppas att ni fått ett datum nu!!!!!
Saknar er.Kramis

Annika:Tack!Nej en sommar utan norden,det går bara inte har vi förstått.

Suddrik said...

Aha! April-september var ju en annan grej! :-D
Hur löser ni det med jobb och så?

Cecilia said...

Vi tar med oss halva jobbet till sverigen kan man säga och FÖRHOPNNINGSVIS har vi hittat en tjej som kan jobba för oss i sommar.Så vi hoppas få det hela att gå runt.