Friday, January 9, 2009

Show and Tell - Förändring

Det blir dåligt med bilder idag igen.Total rensade min dator för ett tag sedan så nu ligger alla bilder på hårddisken och den har P med sig så jag kan inget visa av det jag tänkte som har med Förändring att göra.

Strandmamman är det som bestämt januaris teman och det är som sagt Förändring den här fredagen.

Ett ord som är passande i dessa dagar,eller hur?För visst är vi många som vill ha en förändring.Om inte många dagar så sker det en förändring här i USA för nu är det inte många dagar kvar tills Obama tar över president posten.Det skall som sagt bli MYCKET spännande att se vad som händer,även om det tar tid innan vi ser en förändring.Han har verkligen fått något att bita i.

Vi hoppas se en förändring på ekonomin snart och att det börjar gå åt rätt håll.Fast det verkar som att det redan skett en förändring för nu har bankerna börjat att tala med husägarna vilket är ett gott tecken.
Några av våra medlemmar säger även de att det märker en förändring vilket också är bra.Vi har t o m fått nya medlemmar,och folk som kommer tillbaks som inte varit på företaget sen den första ägaren hade det.
Så vi hoppas att det inte blir så illa som de befarat för många företag,att många kommer att gå i konkurs i år.

Hos vår lille E ser vi en klar förändring bara de senaste veckorna.Han pratar mer och mer och härmar oss mycket i talet,vilket gläder oss.Hittills har han inte sagt så många ord utan det är mest det okända språket han pratar.
Tindra förändras även hon med stormsteg.Förra söndagen fyllde hon 1 år.Det är en bestämd dam som vi ser klara förändringar hos.

På visumfronten har det inte skett någon förändring utan det står fortfarande pending men troligtvis händer det något snart.Nu har advokatbyrån börjat fixa med papper inför stora visumet som vi behöver åka till Stockholm för och ambassaden.Jätte skoj=not!

Så där det var lite förändrings tankar från min sida.
Ha en trevlig Fredag!

6 comments:

Fritt ur hjärtat said...

Inga småtankar heller!! Obama, jösses en av de största förändringarna jag kan tänka mig.
Härligt att det löper på med firman trots motigheter och hoppas det löser sig med visum!!

Petchie75 said...

Härligt med positiv förändring både i jobbet och med de små familjemedlemmarna.
Jag förstår att du inte ser framemot ambassadbesöket i Sthlm - jag hade värsta ångesten förra gången jag ansökte om visum, nervös att jag missat något i alla ansökningspapperna och dessutom bli förnedrad genom att stå utanför i kylan och vänta på att bli insläppt... Det stod en barnfamilj bakom mig och frös - vi fick vänta i ca 2h!!
Håller tummarna att det snart löser sig med visumen!
KRam

StrandMamman said...

Det är många som har förväntningar på Obama, vi får hoppas att han får en bra början på sitt jobb och lyckas infria åtminstone några av dem. Ingen lätt uppgift inte.
Lycka till med visumansökan!

Anne said...

AMbassadbesök i Stockholm suger, roligare kan man göra med sina dagar än att köa och tillbringa en massa tid där. Jag har förvisso bara bra erfarenheter därifrån, proffsigt och vänligt och så. Men det tar sån tid, det ska bokas och man har alltid lite nervositet med sig också.
Jaaa du, snart är det Obama som styr skutan. Jag kan inte tänka mig en annan president någonsin haft så mycket skit att ta över, inte heller att nån annan president har så mycket förväntningar på sig som han har. Folk förväntar sig så mycket, stora förändringar. Men som du säger, det kommer nog ta tid. Ska bli väldigt intressant att se vad som händer de kommande åren. Jag hoppas också innerligt ekonomin ska vända snart, därför låter det jättepositivt det du säger att ni redan börjar höra och märka små förändringar. Vilka goda nyheter, fortsätt så!!! KRam!

Cecilia said...

Simone:Nej det blev verkligen inga småtankar....Läste att det kommer att bli sämre tider innan det blir bättre igen,trodde dock inte det kunde bli sämre än vad det är.Men jag tror det blir bra det här med nytt styre i USA och på så vis bra för världen.FÖRHOPPINGSVIS.

Petra:Ambassad besök är ju en skräckupplevelse.Fast varför vet jag inte för vi har bara haft positiva upplevelser där förutom väntan som var förra året.Först vänta ute i kyla och sen där inne.Det är ingen höjdare.Men så länge resultatet blir positivt så får man väl ta det där lilla negativa.

Strandmamman:Nej han har verkligen ingen lätt uppgift.Men det blir nog bra.Tack!

Anne:Ja de har varit väldigt vänliga på ambassaden.Både vid kontrollen och inne där vid "intervjun".Ja och vi tycker se en förändring av sålda hus här också så nog går det åt rätt håll tror vi.
Kram!

Marianne said...

Ja, som sagt, Obama har stora förväntningar på sig och mycket elände att bita i. Hoppas han tar alla kontrahenter i Mellanöstern ordentligt i örat till att börja med. Han lär ha sagt att det är det första han ska göra den - 21 blir det väl.

Skönt att höra att det ser lite ljusare ut på den ekonomiska fronten, det behöver vi alla, och bara en ljusglimt är en putt i rätt riktning.

Skoj med barnens utveckling, det sker ju så mycket i de åldrarna!

Kram!