Friday, January 2, 2009

Show and Tell - Ögon

Så då nu var det äntligen ett nytt år och hoppas att det för mycket gott med sig.Nu i Januari är det Strandmamman som står för fredagarnas teman och idag börjas det med Ögon.Tyvärr blir det dåligt med bilder från min sida men en video kan jag bidraga med som har med ögon att göra.

När jag läste ögon så tänkte jag direkt på mina kära barns ögon.Eric har klarbruna stora ögon och Tindra har de blåaste ögon som går att tänka sig.Det är så man blir förtrollad av de små liven.Jag har bruna och Per har en salig blandning.

Någon som har klara ögon är Mikael Persbrandt...de är så man kan drunkna i.Sedan kan man ju fråga sig om han verkligen har så blåa eller om det är kontaktlinser.För nu för tiden kan man ju se hur stollig som helst ut i ögonen.Fotbollar och det mesta konstiga går att sätta in.

Själv använder jag linser men utan vare sig det ena eller det andra,huvudsaken är att jag kan se med dom.Har ruskigt dålig syn,eller ja dålig är den.

Ögon säger mycket om en människa och precis som jag läste hos Annika så är nog Ögonen - själens spegel.

Hoppas att ni har en trevlig början på det nya året!

5 comments:

Fritt ur hjärtat said...

Vilken bra spininglåt du hittat;-) Linser som ser ut som kattögon är nog det värsta jag sett, annars gillar jeg mest att drunkna i andras ögen:-))

Annika said...

Bra låt!! skön!
Ögon ja...Vad kul att du har ett blåögt o ett brunögt barn. Lite kul!
Ha det så jättebra, och låt 2009 bli superbra!!
Kram!!

StrandMamman said...

Musiken var bra!
Linser kan jag tyvärr inte ha mera, har prövat olika slag men det slutar alltid med ögon som svider jättemycket... :(
Ha ett riktigt fint 2009!

Anonymous said...

Detsamma önskar jag dig - en god fortsättning på det nya året! Tack för att du läser min blogg o tycker att den är bra - det är jätteroligt!

Marianne said...

Ja vad lustigt med ett barn med bruna och ett med blåa ögon, det är samma hos Mia! Tänkte inte på det när jag läste hos henne.

Själv har jag opererat mot närsynthet, det är nog det bästa jag har gjort.

Du har en utmärkelse hos mig.