Tuesday, January 27, 2009

Tidiga mornar

Jag vaknar så tidigt och sover dåligt på nätterna,ja om man jämför med hur jag sover i vanliga fall så är det dåligt.
Idag vaknade jag strax efter kl.6 och sen kunde jag inte somna om.Magen kurrade och jag var så hungrig.När jag blir riktigt hungrig så blir jag oftast illamående tyvärr...Vet dock inte hur eller vad jag gjorde men hungern försvann för en stund.
Nu har barnen fått mat och sitter och leker och jag tänkte passa på att skriva lite medans jag äter frukost.

Idag ska det bli 80F men det är väl enda dagen den här veckan som är varm för sen ska det bli svalare igen och till helgen inte mer än runt 60.
Tycker synd om de som odlar apelsiner för de har tagit skada i år av kylan.

Idag ska vi åka upp till företaget,jag och barnen,och printa vår Bulletin.Inte alls roligt men det måste ju göras.
Så det är väl dags att sätta fart här hemma med ditten och datten så det bara är att åka sen.

6 comments:

Petchie75 said...

Oj, jobbigt att du inte sover bra. O har inte sovit bra sedan före jul - han kan inte somna på kvällarna, men nog hade han kunnat sova på morgnarna... Han har tur att ha sovmorgon hela den här veckan tack vare tidsskillnaden mellan Sverige och PR (han jobbar på distans!)...
Du får göra som O och dricka kamomill- eller lindblomste, han påstår att det hjälper!??

Annika said...

Samma här, Cecilia. Jag sover som en kratta. Natten som gick somnade jag efter midnatt, vaknade klockan 6...OCH dessutom hade jag varit vaken massor på natten. SÅÅÅ tröttsamt.
OCH, om Peter nu kommer iväg till Alabama ikväll så blir det ngra dåliga nätter. jag är ju så mörkrädd...
TRÖTTSAMT!!
Kram till dig!!

Anne said...

Jag har omvänt problem, jag har oerhört svårt komma upp på morgnarna.Det kan också vara lite av ett "problem". Det är en kamp faktiskt och nu vintertid så blir det lätt att jag sover och ligger alltför länge i sängen, vilket jag ju kan göra då jag inte har en tid att passa eller jobb att gå till. Det känns dock inget bra att starta dagen så sent. Det känns slappt och irriterande. Så...jag kan vara lite avundsjuk på dig och Annika som vaknar tidigt och i alla fall kommer igång med dagen i vettig tid. Kram!

Millan said...

Usch vad jobbigt att int ekunna sova. Jag ar inne i en liknande grej just nu. Fast jag vaknar mitt i natten (oftast da jag maste amma tex) och sedan ligger jag dar klarvaken och har angest over att jag inte sover. Och sedan somnar jag da om mot morgonkvisten och ar helt slut nar barnen vaknar vid 8... ingen hojdare... Vilken tid vaknar dina sma normalt?

Cecilia said...

Petra:Usch då, O verkar sova ännu mindre.Men det kan ju vara väl värt att prova nån av te sorterna.Hoppas semlorna smakade bra... Annika:Ja din stackare som är mörkrädd.Trots att man får sova längre så går det ju bara inte.Suck. Kram!

Cecilia said...

Anne:Ja det kan ju också vara ett problem att ha svårt att komma upp på mornarna.Jag vet att då jag väntade Tindra så kunde vi sova hur länge som helst tyvärr.Det var särskilt svårt att ta sig upp under de mörka månaderna precis som du skriver.Jag hade väldigt dåligt samvete över att jag sov så länge då och det kändes som att dagarna knappt börjat innan de tog slut.Så på sätt och vis är jag glad att jag vaknar när jag gör.
Kram!

Millan:Ja fy det där är ju så jobbigt!!Jag ammar Tindra ff men bara på natten,det blir väl mest slattande.Jag skulle helst vilja sluta helt men vi ligger där och fajtas i mörkret,hon trevar efter bröstet och jag försöker få henne att ta nappen istället...oftast slutar det med att hon vinner.Vårs små troll vaknar mellan halv sju och 8.Eric kan sova lite längre ibland men Tindra vaknar ungefär som mig.