Thursday, January 29, 2009

Hus till salu

Ja idag är det väl min tur att skriva om grannar.I går var det Millan som skrev om Goda Grannar.
Vi har bra grannar,åtminstone de som bor närmast oss.De två närmsta byggde sina hus samtidigt som de byggde de vi bor i.De är lite äldre men det är bara skönt.Sen har vi då grannar två hus bort som försöker sälja sitt hus och jag tror att alla hoppas att de får sålt det SNART.Eländiga folk.Amerikaner är de inte heller utan från något spansktalande land.Jag tror inte att någon är vidare förtjust i dom.
Hursomhelst så har de fester ibland.I somras vaknade jag tidigt på morgonen och hörde hur det dunkade en bit bort,musik förstod jag men visste inte var det kom ifrån.Men det visade sig att det var de som festade fortfarande....I julas var det så dags igen men då började de tidigare på kvällen och det dunkade som bara den.Vi förstod att det skulle bli en rolig natt.....Nån gång mitt i natten så tystnade det abrupt och med all säkerhet så var det nån som ringt polisen.Tack och lov.Efter det har det varit lugnt ett tag...fram tills igår kväll.Då spelade de verkligen på max volym och skrek och hade sig.Jag trodde aldrig jag skulle kunna somna...Men jag satte på tv:n i sovrummet och hade på lite ljud så att jag inte enbart hörde musikdunket.Till slut så somnade jag och i natt när jag vaknade vid efter 2 så hörde jag bara lite musik.
Men ändå,hur kan man göra så?!
Dels är det mitt i veckan och folk jobbar (vilket de uppenbarligen inte gör) och ska upp tidigt.Folk kan klaga på skällande hundar här i området men de är en baggis jämfört med grannarna.
Frågan är dock varför ingen ringer polisen då det håller på efter 11-12 fortfarande...är det ingen som vågar?!Eller gör polisen ingenting.Jo uppenbarligen eftersom det blev tyst i julas.

Är det nån som vill köpa ett hus med kanaltomt?!Snälla så vi blir av med grannarna.

2 comments:

Marianne said...

Jodå, jag skulle gärna göra det. Men det ligger lite långt bort kanske ... HOPPAS att de får sålt snart så att ni blir av med dem. Inte kul med folk som festar hela nätterna så det hörs över hela bygden.

KARLAVAGNEN said...

Hmm har en kollega som letar efter hus i Florida. Han skulle ju inte bo där jämt... Hmmm... Websidan som huset finns på? Känner till Merritt Island lite grand.