Thursday, October 4, 2007

Blir stundtals tokig

Jag blir tokig på alla dessa eländiga små bananflugor som är överallt.För ett tag sedan fanns de helt plötsligt här bara,kom från ingenstans liksom.Blev lite förvånad eftersom det inte fanns en endaste liten frukt i huset.
Lyssnade på radion någon vecka senare och då pratade de om just dessa kryp och att de gärna kommer vid den här tiden på året.Folk ringde in och hade många olika förslag på hur man kunde få de att försvinna.Jag provade dock inget för jag tyckte att de minskade i styrka.Men så har de kommit tillbaka och har tagit med sig hela tjocka släkten till råga på allt.Så i måndags ledsnade jag och tänkte att jag måste prova någon medtod.
Så det blev vatten,diskmedel och vinäger.Jösses vad det simmade flugor i skålen men det var dessutom lika många som inte förstod att de skulle ta sig ett dopp i godiset som jag blandat i ordning till dom små rackarna.
De var överallt och jag ledsnade på att de bara blev fler och fler som cirkulerade runt men inte ville bada.Så jag ledsnade och hällde ut det.
Fick ett nytt tips igår när jag var på MVC och satt i väntrummet och läste Ica kuriren (förmodligen första gången i livet).Det var att hälla kokande vatten i diskhon,ett par liter varje dag.Provade det igår kväll men flugorna var kvar idag,får väl ge det ett par dagar till antar jag.
Men ska aldrig krypen försvinna?Måste det bli minusgrader för att de ska försvinna bort?De är så otrevliga för de är ju precis överallt.

3 comments:

Desiree said...

Jobbigt men jag har tyvärr inga tips till dig. Hoppas det funkar med varmvattnet.

Victoria said...

Det där med kokande vatten kör jag med, jag tror att det är för att de lägger sina ägg där nere, så man dödar dem innan de hinner kläckas. Något annat tips har jag tyvärr inte.
Kram!/V

Cecilia said...

Desiree och Victoria:
Jag fortsätter med kokande vatten.Tyckte att det var lite mindre nu på morgonen så förhoppningsvis är de på väg bort.