Friday, October 5, 2007

Full fart

Vaknade strax innan 8 och hoppades att klockan var lite mer än så.Var uppe och snurrade vid halv tre inatt då E vaknade och jag antog att han var hungrig då han somnade i går kväll efter bara några få skedar gröt.Det gick från att gallskrika till att han snusade så gott.
Trots inte alldeles för mycket sömn i natt då det var svårt att somna om,så kände jag mig ganska pigg och alert när jag gick upp.Fick ringt och sagt upp mitt mobilabonnemang hos 3 och dit skall jag aldrig mer gå tillbaks.När jag ändå var i farten så skrev jag ett e mejl till Plus (TV programmet i Svt) angående företaget The Phone House som, ja jag finner inga tillräckliga ord för att beskriva hur jag känner.Besviken är rätta ordet.
Jag är inte av den sorten som brukar gnälla utan att det behövs men dom har gett mig både gråa hårstrån och jag har känt mig så förbannad så det är ett under att jag inte har hamnat på förlossningen än.
Men det kändes skönt att skriva av sig till Plus och berätta om min försvunna dator.Beställde den den 10/9 och det skulle ta 10 dagar,snart har det gått en månad och ingen vet nånting.Suck.

Nu till något roligare som jag läste i min läns tidning (Nya lidköpings-tidningen).Varje fredag så finns det en kolumn som heter Pigge har hört och där kan det stå mycket roligt.
Det här handlade om en äldre man som var inne på en dataaffär i Lidköping för att köpa det tillbehör som normalt går under namnet mus.Nu var det som så att han blev betjänad av en kvinnlig expedit och generad över att behöva använda ordet frågade mannen i stället: -Har ni någon råtta?
Om han fick någon mus eller inte,det talade Pigge inte om.

Inte ett moln på himlen är det än så länge och vattnet är nästan alldeles spegelblankt.Det skall tydligen vara fint väder framöver.Skönt med sådana höstdagar.

4 comments:

Millan said...

hahahaha vad gulligt att mannen fragade efter en ratta till sin dator :-). Min farmor ar 86 och inte speciellt haj pa det har med datorer och hon klacker ur sig liknande saker ibland. Det maste vara valdigt underligt for dem!

Cecilia said...

Millan:Ja jag tyckte också det var gulligt.Undrar om hon förstod vad han ville ha eller hur han förklarade sig.

Desiree said...

Hahaha oj vad jag skrattade åt rått kommentaren. Tänk att det kan bli så fel. Jobbigt att det har strulat så med mobilabonnemang och The Phone House. Hoppas att Sverker tar upp din story. Han gör ett bra jobb för oss konsumenter. Jag gillade att kolla på hans program. Han ska nog kunna ge dem vad de tål. Hoppas du får sova lite bättre i natt även om du känner dig pigg vilket är bra.

Anne said...

Haha, DEN var kul. Riktigt roligt :) Det här med din dator, det låter riktigt surt. Du har alltså betalat för datorn men inte fått den? BRA du skrev till Plus, om inte annat så för att få ur dig irritation och besvikelse. Fy vad hemskt.