Tuesday, October 16, 2007

Tungt

Nu är det tungt och jag önskar verkligen att det vore jultider....Jag sover som en-jag-vet- inte- vad.Kan vakna mitt i natten och sen är det omöjligt att somna om.Har en konstig form av rethosta som är väldigt irriterande och som dyker upp framför allt när jag ligger ner.Så ofta blir jag sittandes i sängen mitt i natten och det känns som att någon sitter på mitt bröst och trycker på.Hade exakt likadant när jag väntade E.
Jag börjar känna mig otymplig och förstår inte hur jag ska orka med i två månader till....med tanke på att jag inte blir mindre direkt.
Krabaten i magen är väldigt livlig ibland.I går när E somnade i famnen då vi satt i soffan så såg jag bara hur hans huvud for framåt ibland.Han fick sig några rejäla kickar.Är svårt att hålla sig för skratt när hela magen hoppar utan att jag gör något.
Är så mycket att tänka på som inte går att skjuta på.Vi vet inte riktigt hur vi skall göra när det så är dags att åka in.Vi bor lite i världens ände känns det som.Ute på en ö.Så det krävs planering med tanke på att vi har lille E också,vem som skall ta hand om honom i fall det blir hastigt.Mina föräldrar bor 2 timmar bort och vi har våra funderingar på att kanske vara hos dom den sista tiden och i stället föda i Skövde igen.
Det var ungefär som att det gick upp ett ljus i förra veckan att det närmar sig.
Kommer det att vara snö?Dåligt väder?Mitt i natten då bara en av färjorna går?
HJÄLP!!
Självklart ordnar det sig men det går ju inte att förtränga det.

4 comments:

Desiree said...

Hoppas att sista tiden går relativt snabbt och att väntan inte blir allt för seg och jobbig. Jag hade nog valt att bo hos föräldrarna sista tiden. Det verkar liksom vara den smidigaste lösningen så slipper du ora dig över lilla E och dåligt väder, färjor mm. Även om det kan kännas lite jobbigt att bo hos sina föräldrar en under några veckor så är det nog trots ett bra alternativ.

Petchie75 said...

Oj, jag förstod inte att ni är just nu boendes på en ö - det kan ju bli lite opraktiskt kanske med logistiken när det är dags. Men, ni kommer nog fram till vad som är bäst!
Hoppas att du slipper hosta ialla fall snart, det måste vara jättejobbigt att inte kunna sova ordentligt.

Millan said...

Ja det svara ar ju att man inte alls vet nar det ar dags. Det kan ju handa tva veckor fore BF men precis lika garna 2 veckor efter. Nar ar det du har BF?? jag tror att jag ocksa skulle valt att bo hos foraldrarna sa slipper du i alla fall oroa dig for vem som ska se efter E osv.

Annika said...

Jag skulle nog också ta och flytta in till fldrana, tror jag.
Som du säger så vet man ju aldrig med vädret den tiden på året.
Hostan måtte väl försvinna snart, det finns ju inget värre än att ligga vaken pga hosta...