Thursday, October 25, 2007

Låtar

Häromdagen satt jag vid datorn och gjorde en uppgift i samhällskunskap.Av någon anledning fick jag då upp John Denver´s namn på internet i samband med det jag skrev om,kommer inte ihåg varför.Men genast kom jag att tänka på hans underbara låt Annie´s song.Den är så fin och som klippt och skuren för att ha med på bröllop.
När jag satt och funderade på sånger att ha med till mitt och P´s bröllop för fyra år sedan så var det här en mycket stark kandidat men jag förstår inte hur jag kunde välja någon annan.Den är ju så fin.
Istället föll valet på "Kärleken förde oss samman" av Ulf Lundell och "För kärlekens skull" av Ted Gärdestad.
Men ändå är det Annie´s song som ligger mig varmt om hjärtat.
I årets svenska melodifestival så var det en låt som jag kanske skulle kunna tänkt mig att ha med och det var Sonja Alde´n med "För att du finns",den har också en fin text som är en tillägnan.
Listan kan göras lång på härliga låtar.

No comments: