Monday, October 22, 2007

Så var den då här..och lite till

Det tog sin tid skulle man kunna säga men för snart två veckor sedan kom den efterlängtade datorn.Vi valde att avboka beställningen då det tog så lång tid och aldrig fick några klara besked.Men så två dagar efter att vi gjort det så får vi veta att datorn ligger och väntar på posten.Så jag fick den ändå till slut.Har inte hunnit lära mig den än,det skiljer sig en hel del från den och min "gamla" dator.
En väska har jag införskaffat på eBay till datorn så den här skall jag försöka ta bättre hand om än den andra som fått sig lite repor.

Så var det då måndag igen och E och jag är ensamma då P är och jobbar.Får se om han kommer hem ikväll igen.Han har fått ljumskbrock och har aningens ont.Efter mycket väsen så står han nu på kölista till operation,vilket kan ta upp till tre månader...eller mer.P pratade med en svensk bekant till oss i USA och han sa att det är väntetid där också....1 vecka.Det är ju skrattretande.
Här verkar de bara lägga ner allting och ja jag vet inte var vården är på väg.Det är sjukhus högt och lågt runt omkring oss men de stänger mer och mer avdelningar.
Jag tycker synd om alla människor som är sjuka och som får vänta så hutlöst länge på vård,och är man då inte en sådan person som ligger på och mer eller mindre tjatar så får man vänta ännu längre.
Min svärmor hade utsliten höftled men svaret på sjukhuset blev att hon hade kunnat få hjälp om hon hade kommit dit och gråtit.Men så var inte hon,hon ville inte tränga sig på.Ett litet tag senare gick svärfar dit och grät för att han inte orkade där hemma och då hände det grejer.Men att det ska behöva vara så,det är illa.
Varför är det så?Vart tar pengarna vägen?Är det bättre att lägga pengarna på höga tjänstemän och politiker än på vården?Det går inte ihop riktigt.
I min hemkommun verkar det vara som att det största bekymmret just nu är var Arn byn skall vara.Då har kommunen hur många miljoner som helst att lägga ut.
Visst finns det bra vård också men det är inte som det en gång var.

1 comment:

Desiree said...

Grattis till nya datorn. Kul att den äntligen kom. Ja det tar väl att tag att lära sig den nya och installera alla program och så. Hoppas det går bra med allt sådant.