Saturday, May 24, 2008

Fågelliv

Hade tänkt skaffa mig nya skor igår men det blev inte tid till det.Tänkte göra mig en uppdatering och kanske en ShoE and Tell istället för ShoW and Tell.Hihi.

Igår kväll hade vi ett riktigt busväder,hu vad det blixtrade och åskade.Vi såg det ett par timmar innan hur det blixtrade norr om oss och till slut så fick vi det.
Det var inte severe innan men när det kom mot oss var det så och när de sa att det kunde vara rotation i det så bestämde jag att nu är det dags för en väder radio.
Himlen var ständigt upplyst,vilket skådespel det är.
Jag har jätte respekt för sånt oväder och är inte alls glad åt det.
Nu är det 6 dagar kvar till Hurricane season,men hoppas vi slipper vara med om orkan.

Igår när Per gjorde ordning en palm så fick han syn på ett fågelbo.Det trillade ner på marken för han såg det inte först.Men han satte upp det utan att röra de små liven.Mamman är där och ger dom mat.Är så roligt att hålla koll på dom.Per blev helt förstörd här förut för han såg inte mamman,men så dök hon upp med lita mask.

Trevlig helg till er!

4 comments:

Marianne said...

Oj, ja gör det, skaffa en väderradio, absolut!

Vad roligt med fågelboet! Och tur att mamman kom tillbaks trots olyckan. Kan du komma åt att ta foton på dem?

zanza67 said...

Hej här är att läsa igen ser jag. Hoppas allt är bra med er och familjen fågelbo...Hur länge skall ni vara borta egentligen? Ser fram emot att skura segelbåtar i sommar:)

Cecilia said...

Hihi ja du Marianne det är nog ingen tvekan om att jag är den som har minst antal skor.Har aldrig haft många par,har haft så jag klarat mig men inte mer.Jag är definitivt inte som Charlotte Pirelli....eller Pernilla Wahlgren.Ja vi skall se uppskjutningen live,vi kan se den hemifrån också men då ser vi den bara när den redan är i luften och inte själva "avfyrningen" (om man nu kan kalla det så).
Jag skall försöka få foton på de stackars liven i boet,tror säkert att det går om mamman håller sig borta.

Zanza:Hihi,ja här är det bara bra med oss.Vi har inga planer som helst på att lämna landet så när vi kommer hem vet vi inte.Ska du verkligen skura i sommar?!

Millan said...

Jag kan faktiskt tanka miga tt crocs ar ruggigt skona att ga i nar man ar gravid och inga andra skor gar pa. Jag kommer ihag den kanslan val och mina fotter har redan borjat svullna pa kvallarna... Mina crocs blir kanske anvandbara under sommaren da!! Men visst.. rosa crocs med strumpor i ar kanske ingen hojdare ;-).

Vilket busvader ni har! I england ar det 11 grader och regn. Hur skoj ar det nar det bara ar 3 dagar kvar till juni...?