Friday, May 2, 2008

Show and Tell - färgglatt

Så var det då fredag igen och dags för ny värdinna - Desiree.Temat idag är Färgglatt,härligt att få se massa färger på bloggarna som är med.


Erics favoritleksak är det första som fick stå modell.Den är med precis överallt,garaget,soffan,badrummet.Diego bilen.
Vårt parasoll som är välanvänt,bra med tanke på barnen.Stort också.Fick krypa in under det i förra veckan då det kom en jätte snabb regnskur när jag och Tindra var ute.
Nyligen använt papper att slå in Erics presenter i.
En färgrik blomleksak som spelar lite olika melodier.
En av våra härliga hibiskusar som står i blom i trädgården.


För övrigt så är vi lite groggy idag efter nattens händelser.I natten ringde någon på dörren,skrämmande eller vad?!Antingen ringde de en gång eller också många ggr,det vet vi inte för dörrklockan hade hängt sig till slut.Per fick stopp på ringandet genom att dra ur batterierna.Spooky.
Sen var det nån som ringde på telefonen,visserligen Pers svenska telefon så det var väl inte så konstigt.
Inte å undra på om man känner sig tom i bollen idag.

Ha en trevlig helg allihop!

8 comments:

Desiree said...

Åh vilken underbar tolkning av ämnet du gjort. Ja barnens leksaker erbjuder ju en hel uppsjö av färgglada saker. Superfint! Vad läskigt med personen som ringde på mitt i natten. Hoppas att det inte sker igen. Ha en riktigt trevlig helg.

Annika said...

Usch och FY för det som hönde er inatt. Sånt där är så himla otäckt, att väckas av en signal mitt i natten.
Måtte det inte ske igen...

Jamenvisst...när man har småbarn är ju hela hemmet färgglatt...KUL!!

Ha en fin helg!!

Petchie75 said...

Usch för nattliga dörrpåringningar - tur att du inte var ensam hemma!
Kul att se dina färgglada val - säger som Annika och Desiree, det blir väl mer färgglatt när man har småbarn i huset!
Hibiskusar är så fina, hur stor är den ni har i trädgården?
Trevlig helg!

Millan said...

Harliga bilder pa farger!! Man blir verkligen glad av alla fredagstema bloggar idag :-)
Fy vad laskigt att det ringde pa dorren mitt i natten. Jag tycker alltid att man blir lika radd om man blir vackt av nagot hogt ljud som man inte forvantar sig. Nar telefonen ringer (och det gor den ju inte ofta) pa natten sa tror man ju alltid att nagot har hant!
Trevlig helg!

Fritt ur hjärtat said...

Mitt i småbarnslivet, tänk det känns längesedan vi var där:-) Hibiskuslivet är vi däremot mitt i! Fin tolkning av temat du har fått till.

Cecilia said...

Desiree:Tack vad roligt att du tyckte om det.Ja sånt nattbesök vill vi inte veta av igen...kanske nån som spökade.Ha en trevlig helg ni med!

Annika:Ja det blir onekligen ett färgglatt hem när man har småbarn.Det är mycket gälla färger på diverse leksaker.Ha en skön helg!

Petra:Nej hade jag varit ensam hemma vet jag inte vad jag hade gjort,fy så liten man känner sig när nåt sånt händer.Vi har olika hibiskusar i trädgården men just den som jag hade tagit kort på är väl lite mindre än 2m.De växer så det knakar.Väldigt fina blommar.Har tagit bort några t o m för det fanns så mycket av olika växter när vi köpte huset.Trevlig helg!

Millan:Ja visst är det färgglada bloggar.Nä fy för höga oväntade ljud.Signaler mitt i natten är ju inte förknippade med något positivt precis.Trevlig helg!

Simone:Tack så mycket!Småbarnslivet går fort,väldigt fort känns det som.

Marianne said...

Härliga färger på barnens leksaker, jag gillar speciellt den där blomman! Det stämmer, när man har småbarn blir det mycket fler färger i hemmet. Och vilken fin hibiskus! Jag hade en i Istanbul, men den blev jag tvungen att lämna till fosterhem när vi flyttade.

Läskigt när det ringer så där mitt i natten. Förhoppningsvis var det bara ringklockan som hängde sig av sig själv!

Cecilia said...

Marianne:Ursäkta ett sent kommentar svar.Ja med små barn blir det verkligen färgrikt i hemmet.Inte bara på leksaker utan på kläder också har jag märkt.