Thursday, May 8, 2008

Glädjande


Nu har det varit färgglatt på bloggen i snart en vecka,skärpning.I morses när jag kollade mejlen såg jag ett mejl från Anne,och oj vad glad jag blev för det.Jag kan ju säga att det inte dimper ner mejl särskilt ofta men då det gör det blir jag väldigt glad och det är alltid roligt att höra från en utvandrare.

Här är det full fart som vanligt.Jag är inne och läser på bloggarna,men är så ohövlig att jag inte lämnar kommentar.Oftast så har jag någon som drar mig i armen eller också gör han något litet hyss vid sidan om mig (och då menar jag inte Per). Tindra gör som vanligt inte mycket väsen av sig.

Eric har förresten börjat att gå upp själv på nätterna nu.Han fick en ny säng för ett par veckor sedan men det tog lite tid innan han kom på att han kunde gå ur den sängen och framförallt tog det tid för honom att förstå ur han skulle göra när han öppnar sin dörr.Han har inte riktigt kommit på det där med vridhandtag,vilket i och för sig är bra.Han kan öppna dörren i sitt rum men inte andra dörrar?!

För övrigt så har vi haft badförbud i poolen några dagar för den var gröööön .Så i med lite grejer och nu är den blååååå igen och i em skall vi kunna bada i den igen.Tack gode gud för det.
Per läser för fullt för att kunna ta sin real estate sales associate examen och det lär inte dröja länga innan han kan göra den.Bra det.

2 comments:

Desiree said...

Bra att poolen är återställd från grönt till blått skick. Verkar som lilla E verkligen trivs med poolen. En riktig liten badkille. Han kommer nog att lära sig simma tidigt. Hoppas det går bra med din mans examen. Ska hålla tummarna.

Cecilia said...

Ja nu trivs Eric bättre och bättre med poolen.Han börjar bli en fisk tror jag.