Friday, May 23, 2008

Show and Tell-Skor


Nästan så att jag inte vågar medge vad jag ständigt går omkring i....

Nästan hela vintern (tur att det inte snöade) så gick jag omkring i Pers crocs.Kände mig väldigt sexig i dom,sockar och crocs mitt i vintern.Haha.Men vad gör man inte då inga andra skor passar.

Vad går jag i nu?Jo crocs,fast nu mina egna rosa och utan sockar förstås.De är så goa att gå i.Men skulle vi vara bortbjudna så kanske det inte är så passande.

Jag äger dock inte många skor,har egentligen bara ett par till men de känns som att jag går omkring i betongklumpar när jag får de på fötterna och är inte så välanvändna som crocsen.

Men det blir väl till att göra ett besök på Payless,har sett snygga skor där i reklamen på TV.

Jag har så stora fötter,41 i vissa fall och svårt att hitta snygga skor till mig.Jag går helst omkring i sandaler eller skor som ser nätta ut på mina stora fötter.

Jag vill gärna ha lite klack på skor men får absolut inte vara för höga,blir som bambi på hal is då.
För övrigt (om jag går utanför skotemat) så verkar det som att regnet undviker just vårt område,kom några futtiga droppar tidigare idag.Nu börjar t o m våran gröna gräsmatta blir brun och då är det torrt.
På lördag kommer en kompis till oss,Greg,och stannar en dag för att sen komma tillbaks på torsdag och sen stanna några dagar till.
Den 31 maj är det dags för rymdskytteln Discovery att fara iväg så det vill han se.
Ha en trevlig helg!

9 comments:

Annika said...

Crocs ja...
Ja...hmm...jag har dom på min blogg idag också, ett par likdana. Dont be mad when you see them there OK ;-)
Visst är dom bekväma, men...

Ta dig du en tripp till Payless ;-)))) Eller DSW kanske...

Hoppas att ni får lite regn snart!!

Kram!!

Anne said...

Stora fötter, det har jag också! Tidigare hade jag komplex för det, men det är som det är. Inte så mycket göra åt de stora fötterna. Jag tycker i alla fall att det är lätt hitta storlekar, måste betyda rätt många ändå har större fötter.
Crocs ja...jag köpte ju ett par röda häromdagen, men de blir nog hemmaskor för mig, för särskilt snygga är de ju inte... Bekväma dock.
Säger som Annika, har du en DWS nära åk dit. Där har de massor med skor.

Fritt ur hjärtat said...

Yes äntligen, jag trodde bara det var 36 or:-) Jag har 42 or hur sexigt är det;-)) Har dock lovat att aldrig någonsin sätta Cross på fötterna!! Har ju träskor (kolla mitt bidrag).
Har dessutom sagt till maken att jag skiljer mig om han kommer i Cross....alltså jag tycker inte de är så snygga. Sköna vet jag, det säger alla, men då har jag mina sandaler!

Lullun said...

Känner igen det där med att inte ha så många olika skor. De olika årstiderna här kräver ju lite olika skor, men annars är det mycket samma samma. Hoppas dock du kommer dig iväg och får hittat dig några fina skor. Det är ju alltid bra att ha något att byta med iaf. Men helt enig i det där med högklackat...! :-)

Desiree said...

Det var läcker färg på dina crocks. Jag går omkring och kan inte riktigt bestämma mig om jag ska köpa några eller inte. Är de alltså så underbart sköna som alla säger? Lite lustigt att du har problem för att du säger att du har för stora fötter och jag har problem då jag har för små fötter. Det är inte lätt om man inte har lagom storlek på fossingarna. Kul att ni ska få besök. Ska ni åka iväg och kolla på rymdfärjan? Ha en toppen helg.

Cecilia said...

Annika:Jag kollade upp DSW men vi har ingen i närheten så det får bli Payless...eller nån annan.Är onekligen nyfiken på DSW efter att ha läst om det på några bloggar idag.Ja vi vill ha regn nu,inget på hela dagen...åtminstone inte än.
Kram!

Anne:Ja jag såg kortet med dina nya crocs på.Härlig färg.Nä det är väl egentligen en hemma sko,såvida man inte köper en annan crocs variant.Det finns finare skor,eller flipflop och ballerina liknande.Önskar att DSW fanns närmare oss.

Fritt ur hjärtat: Hihi.Har sett gräsliga färgkombinationer på crocs och kläder och om de människorna är gifta så undrar jag hur de ser ut och klär sig...Jag kan lika gärna gå i sandaler,tycker det är minst lika skönt faktiskt.Om träskor tycker jag också.

Lullun:Ja jag ska verkligen åka och köpa mig några fina skor.Förstår att du inte går i högklackat när jag såg korten på hur ni bor....inte klackvänligt.

Desiree:Ja crocs är sköna,det är dom verkligen.Det är så lätt att bara slinka i dom...är väl därför jag inte slunkit ur mina än.Hihi.
Ja vi ska absolut se uppskjutningen,det ledsnar vi inte på trots att vi sett ett antal vid det här laget.
Ha en härlig semester helg!

Petchie75 said...

Ha ha, rosa Crocs, hm.. jag förstår att de är sköna men nja, inte för mig.
Konstigt att bloggerskorna verkar ha antingen stora eller små fötter - tycker inte att jag har läst om någon som har 37-38 ;-) (jag har 36).
Trevlig helg!

Cecilia said...

Petra:Ja det verkar inte finnas nåt mittemellan på fötterna,alltså storleksmässigt precis som du skriver.
Trevlig helg!!

Marianne said...

Hihi, du tar nog priset för den som har minst antal skor! Och jag måste protestera, det finns mittemellan, jag är 37. Okej då, liten 37:a men i alla fall : )

Sådana där Foppatofflor som de kallas i Sverige är nog ingenting för mig. Även om de är sköna. Det modet hoppar jag över.

Spännande att se uppskjutningen. Ni ska dit och se det live alltså?

Ha en skön helg!