Saturday, May 31, 2008

Discovery



Så är hon då iväg-rymdfärjan Discovery.Nu var det ett par år sedan vi såg en bemannad åka iväg,har inte sett någon efter Columbia olyckan.


Jisses vad folk det var överallt.Helt proppat längs med vägen.Det är så maffigt att se den och höra folket applådera och jubla.Det var så jag fick en tår i ögonvrån.
Var så det knöt sig i magen då hon försvann i ett moln för då såg det ut som att hon gick i bitar.
Så nu skall hon vara uppe i 14 dagar och sen blir det väl till att se henne landa...om det är vid en human tid på dygnet vill säga.
Helt fantastiskt!!

7 comments:

Marianne said...

Oj, vilken upplevelse! Vad roligt att ni kan se det. Du fick verkligen bra bilder också, TACK för att vi fick se!

Desiree said...

Vad läckert att få se detta. Vilka fina bilder du lyckades ta också. Häftigt att få vara med om detta och se det hela.

Anne said...

Wow, vad häftigt! Jag skulle gärna vilja vara med om detta, jag hade nog precis som du till och med fått en tår i ögat. Dånet måste vara helt otroligt också.

Cecilia said...

Marianne:Tack vad skoj att du tyckte så.Ja det är verkligen en upplevelse.

Desiree:Ja det är en häftig grej.Att veta att där sitter det människor som skall upp i rymden.

Anne:Ja det var nog första gången som jag fick en tår i ögat,för jag har aldrig hört sånt jubel förut från folk runtom.Det är riktigt maffigt när man har dånet.

Annika said...

Jag förstår att det där måste vara otroligt MÄKTIGT!!! jag skulle nog också få tårar i ögonen, tror jag.
Härftig upplevelse!!

Cecilia said...

Annika:Ja O ja verkligen!

Millan said...

Oj vad roligt att fa vara med om ett raketuppskjut! Maste vara en maktig upplevelse och inte nagot manga av oss svenskar far uppleva!
Laste aven ditt inlagg om bockerna. Mias bok om Sjalvkansla har jag ocksa hemma i bokhyllan och har tankt lasa lange men av nagon anledning blir det inte av. Men en dag sa! Boken om Annika Ostberg skulle jag ocksa garna vilja lasa! Bert Karlsson har jag dock valdigt svart for (speciellt nu nar jag laser Lasermannen boken) sa honom hoppas jag nog over ;-).