Thursday, May 22, 2008

Nyhets löpsedlar

Något slog mig när jag gjorde i ordning kaffet förut.Här i USA är man inte lika förföljd med nyheter som i Sverige.Här är det inga nyheter på radion (åtminstone inte på någon av de kanalerna vi lyssnar på),det enda som är är väder och trafik.
Nyheterna på TV är oftare i Sverige,här är de vid 5-6 och sen vid 11 på kvällen igen.Man blir inte hela tiden matad med nyheter.
Anledningen till att jag kom att tänka på detta var för att jag spelade in Idol finalen igår och har ingen aning om vem av killarna som vann.
Men så tänkte jag att det får vi väl veta så snart vi åker ut och ser löpsedlarna.Men så kom jag på att det finns ju inga löpsedlar.Vad skönt!!
Skönt att slippa se,för det är sällan det står något vettigt på dem."Så mycket tjänar din granne",Så och så har svenska kvinnor sex" osv.
Det är väldigt annorlunda länderna mellan.
Jag kollar dock alltid på svt text på internet för att kolla dollarn och läser hastigt igenom aftonbladets sida för att se vad som hänt.
Idag läste jag t ex att bensinen kostar nu 13.59kr/l.
Det låter ju hiskeligt och den förväntas bli ännu dyrare.Det är ju inte klokt,hur skall folk ha råd?!
Skamligt av politikerna som uppenbarligen tror att allt folk bor nära storstäderna.

2 comments:

Desiree said...

Jag läser DN på nätet dagligen. Jag tycker inte att de amerikanska nyhetsprogramen är direkt bra. Jag tycker ofta att det är en eller några få nyhter som mals på i all oändlighet även oviktiga nyheter som Brittany Spears mentala crash eller Anna Nicole Smiths död kan ältas i oändlighet av CNN och andra kanaler. Bensinpriset är ju sjukt högt i Sverige. Här klagar folk på att det är dyrt. Här kostar ju bensinen fortfarande inget mot vad det kostar i Sverige.

Cecilia said...

Desiree:Ja du har helt rätt i att de maler på i all oändlighet.Förra året tjatade de ju VÄLDIGT om Anna-Nicole.
Vi ser inte ofta på nyheterna här,jag kollar mest för vädret och deras headlines.Jag undrar hur långt bensinpriset kan gå egentligen,både här och i Sverige.