Thursday, May 8, 2008

Show and Tell - Frukost

Fredag igen och dags för Show and Tell då.Temat är frukost och tja,så här brukar min roliga frukost se ut.Juice och ett par smörgåsar.Spelar ingen roll om det så är Lördag eller Onsdag så ser min frukost ut som ovan.Det enda som kan skilja sig är pålägget och brödet.



Jag är definitivt en kaffe människa men faktum är att vi har inte druckit nåt kaffe på morgonen sen vi kom hit.Det har blivit några muggar från Dunkin Donut mitt på dagen dock.Men nu har vi sagt att det är dags att köpa lite kaffe så vi kan slänga på till frukost om vi vill....kan behövas för att lättare komma igång har vi märkt.

Kan väl inte påstå att det ser ut som en jätte upphetsande frukost men den duger.



Vi har gott om muggar i vårt skåp.Rejäla kaffebaljor.För 9 år sedan fick vi två jätte söta muggar av min farmor som vi tog med oss hit och som är väl användna.Tror faktiskt att jag aldrig har druckit te här,varför vet jag inte.Kanske dags att undersöka vad det finns för olika te sorter...Spännande

7 comments:

Annika said...

prickig korv på mackorna!! trevligt!
SÅ länge sen som jag åt prickig korv.
Förresten, tror Dunkin Donuts kaffe blivit valt till det godaste kaffet i USA. Starbucks---shake in your pants :-)

Cecilia said...

Annika:
Åh jag som fortfarande inte druckit Starbucks kaffe,trots att vi har det i närheten.Jag skäms änna lite grann.

Desiree said...

Oj jag skulle aldrig klara mig utan kaffe så länge. Men det finns faktiskt både mycket olika goda kaffesorter och tesorter här. Finns mycket olika tesorter på Publix till exempel. Utbudet på koffeinfria tesorter och kaffesorter märker man är mycket större här än i Sverige. Jag har ett köpt ett kvällste som är koffeinfritt just för att jag är kännslig för koffein allt för sent på kvällen. Men på morgon vill jag gärna ha gott, lite starkare kaffe självklart med koffein. Ha en skön helg.

Anne said...

Åh, prickikorv. Det ser ut som en god svensk frukost :)
Dunkin donuts har jag aldrig testat, vare sig för kaffe eller annat. Hmmm, men det måste jag ju göra nu. Får kanske bli ett fredagsbesök dit.
Aunt Annie testade jag för första gången nyligen, om jag förstått det rätt är det en kedja. De säljer olika pretzels, var jättegott! Lite flottigt men gott.

Cecilia said...

Desiree:Idag köpte vi faktiskt en bytta med kaffe så nu lär det bli det på mornarna.Jag skulle behöva koffeinfritt på kvällen om jag nu skulle ta mig något att dricka på kvällen,tål inte heller sånt på kvällningen.

Anne:Ja det ser faktiskt ut som en svensk frukost och det smakar väl nästan som det också.Brödet är bland det grövsta som jag har hittat här.
Jag är mer förtjust i det ätbara hos Dunkin än det drickbara.Kaffet är SÅ varmt så det tar evigheter innan det går att dricka.
Aunt Annie lät spännande,måste kolla om det finns i närheten.

Petchie75 said...

Jag dricker inte heller särskilt mycket te i PR - det är väl pga värmen.. I Europa kröp jag ju oftast upp med en mugg te under en filt för att läsa en bok, lika mycket för att tina upp efter att ha varit ute i kylan som för att det är mysigt. Har inte riktigt samma behov här om man säger så - man blir ju bara svettig av att sitta under en filt, ha ha.
Trevlig start på den nya veckan!

Cecilia said...

Petra:Jag har nog förknippat te med att sitta och mysa när det är grådassigt så det är väl därför det inte blir så mycket te i värmen.Det är precis som du skriver!!
Ha en trevlig dag!