Thursday, October 2, 2008

Show and Tell - Om jag vore

Ny fredag och ny månad.Med ny månad menas ny författare till fredagarnas Show and Tell teman. I Oktber är det Anna som bestämmer.
Knivigt men roliga fredagar framöver blir det och framförallt skoj att se hur vi väljer att framföra.

Idag ska vi så skriva om; If I were a man/woman (i.e. the opposite sex*) for one day, I would...


Ja säg det du och jag undrar vad kvinnorna på bilden skulle göra (undrar förrestena om de alltid går klädda så här?!).

Nåväl vad skulle jag göra.Jo för det första skulle det vara väldigt intressant att bara vara man för att förstå hur de fungerar.Hur tänker de egentligen och varför tänker de och reagerar som de gör.
Varför kan de inte göra två saker samtidigt och skulle jag kunna klara av det?!
Nu är ju då frågan,vilken sorts man skulle jag då vara.SKulle jag bli en hetero,bi eller gay man?För de lär ju skilja sig i hur de är om man då tänker på hur de uppför sig.En gay man är väl lite mer som en kvinna i mångt och mycket så för att testa på det hela på riktigt fick det väl i sådana fall bli en hetero.
Det är ju svårt att bara under en dag hinna med alla känslor och gud vet allt som pågår i ett huvud och en kropp men nog skulle man få en uppfattning.
Hur reagerar en man när en snygg tjej dyker upp?Vad pågår i huvudet då,eller en ful tjej med för den delen.

Nog skulle det vara intressant att få vara man för en dag men jag är nog nöjd som det är....jag tänker hellre tanken.

Nu ska jag ta hand om en busig liten tös och en sjuk liten gosse som har feber stackarn.
Ha en trevlig helg!

10 comments:

Annika said...

Jag skulle nog vara bög, tror jag. Eller transa...Who the heck knows?
Men det skulle vara lite kul att veta vad som pågår i en mans huvud :-)

Hoppas din lille gosse snart kryar på sig!

Ha en fin helg!!

KRAMAR!!

Fritt ur hjärtat said...

just att veta vad som pågår i huvudet hade varit fräckt! Annars är jag glad att jag är jag;-) Fast bög det hade jag varit..

Anne said...

Simultankapaciteten, om det verkligen är så rörigt som det kan verka ibland att göra flera saker på samma gång. Det hade ju varit intressant...
Hoppas lillpojken frisknar i snabbt, ha en riktigt bra helg också!

Cecilia said...

Annika:Ja för ibland kan man undra vad som händer i männens huvuden...väldigt ofta må jag säga.
Jo tack lillpojken mår redan bättre vad det verkar.Hoppas det försvann lika fort som det kom.
Ha en trevlig helg!

Kramar

Simone:Ja jag är också glad att jag är jag,även fast jag kanske önskar annat ibland men inte ändring av kön.

Cecilia said...

Anne:Där krockade vi i bloggvärlden.Ja simultankapaciteten kan man ju fråga sig om.P säger att han inte är sån och jag håller med honom.Men ibland är det precis tvärtom då kan han absolut inte göra två saker samtidigt.

Hoppas ni får en trevlig helg!!

Anna, Fair and True said...

Kollar in ditt fredagsinlägg! Jag skulle nog vara hetro för den dagen bara för att se hur det var att vara på andra sidan så att säga, dvs prova det som Saltis skrev ;)

Cecilia said...

Anna:Jo det håller jag med om :-)

Millan said...

Ja visst skulle det vara intressant att verkligen fa insikt i vad som sker i mannens huvuden om sa bara for en dag :-). Skulle vara intressant att se om vi ar sa olika varandra som man faktiskt ibland kan tro.... :-).

Hoppas din lille sjukling har frisknat till!! kram

Cecilia said...

Millan:Ja precis.Jag tror nog att det räcker med en dag för att få ett hum hur mannen fungerar..Ibland är det dock tvivelaktigt men men....:-)
Ja då E tillfriskande väldigt fort,feber på natten och sen frisk.Konstigt.Hoppas bönan kommer snart!!

Kram

Marianne said...

Skrattade så åt Annikas kommentar: Det vågade jag inte skriva för det blev så komplicerat för då skulle Klas OCKSÅ vara tvungen att vara det för hur hade det ANNARS gått?

Och Anne skrev det ORD jag har letat efter och inte kommit på: simultankapacitet!

Och nu kom jag alldeles av mig vad jag skulle skriva när jag klickade på kommentarerna, men visst är det skönt att vara nöjd med det man är!