Monday, October 13, 2008

Gissa autografen

Den kanske inte är så svårgissad...vad vet jag.Den är införskaffad i somras i St Petersburg då mina föräldrar var hos oss.
Vi gick och tittade i affärer och hittade en affär som en kille hade.Där fanns hur mycket roliga saker som helst att se,framför allt då diverse saker med autografer på.Han hade/har en otrolig samling som han säljer.Vissa kostar en förmögenhet men det förstår jag.
Medan Per var inne för att betala en sak som han hade hittat så såg jag den här boken och ville väldigt gärna ha den,både för att den var signerad och för att jag ville läsa den såklart.
Det var bara det att den kostade ju några dollar så det var bara att lägga ner den tanken.
Men så sa mina föräldrar att de har sällan sett mig verkligen vilja ha något så gärna så de hjälpte gärna till att betala den.Nu talar vi alltså inte en svindyr bok men just då var allt över $20 till och med mycket.




Men jag fick dock läsförbud i den boken så jag fick köpa en till bok som jag kan läsa i.Har dock inte börjat läsa den än men det skall bli intressant.

Författaren är minst sagt högaktuell!!

9 comments:

Marianne said...

Oj, vad roligt att ha en bok signerad av Mr President! Hoppas jag verkligen att han blir!

Cecilia said...

Ja oavsett om han nu blir president eller inte så är det väldigt roligt att ha boken.Han är ju unik vare sig han vinner eller inte.

Anne said...

Wow, vad häftigt! Den hade jag gärna velat ha, jag blir riktigt avundsjuk nu :) Den boken ska du spara och vårda ömt. Precis som du säger, vare han sig han vinner eller ej så är han unik.

Fritt ur hjärtat said...

COOLT!!

Annika said...

Mkt coolt...En klenod att vårda.
OCH vi ska hoppas på att han verkligen blir president. Jag känner att jag inte riktigt kan koppla av oron...
Kram!

Cecilia said...

Anne:Ja den ligger inplastad i garderoben så att ingen kan komma åt den,åtminstone inga barn armar.Är livrädd för att jag skall tappa äkthetsintyget och att det ska bli ett enda veck.Så den blir verkligen ömt vårdad.

Simone:Ja visst är det coolt?!

Annika:Faktiskt så börjar jag känna mig säker på att han kommer att ta hem det.Så länge det lutar åt att han tar hem det i Florida som så vanligt då är osäkert i valen.De senaste mätningarna har visat på det och även om jag vet att det kan vända så tror jag att det blir han.Nu är det inte långt kvar.SPännande.
Kram!!

Victoria said...

Wow, det var en autograf som heter duga (fast jag måste erkänna att jag var tvungen att söka på MSN på boktiteln...)! Kram!/Vic

Cecilia said...

Victoria:Men hörrdu fuskade du och kollade bokens författare på nätet..hihi.
Ja jag är riktigt glad för den!!Vårdar den ömt.

Kram!

Petchie75 said...

Wow, vilken kul grej - speciellt om han blir president, vilket vi väl alla hoppas! Jag frågade precis O om han tycker att Obama ska vinna, han sa att han inte visste - och så sa han "kanske är jag republikan!?"... Han är inte jätteintresserad av politik och jag tror att han sa det mest för att provocera mig lite! Han fortsatte med ett smajl "du är ju protestant" - hm, inte riktigt samma sak ;-)
Jag har faktiskt läst Obamas självbiografi (mycket bra och intressant!) men bara halva Audacity of hope - borde verkligen läsa klart den nu när det bara är några veckor kvar till valet.