Wednesday, October 15, 2008

Ofrivilligt bad

När mina föräldrar var här så lyckades Per få med sig mamma ut i en kajak.Hon har aldrig paddlat förut men förhoppningsvis så vill hon göra det igen.
Pappa var dock svårflörtad så han ville INTE provpaddla.Jag passade förresten också på att paddla för första gången här i USA.Men det gick då inte att jämföra med de kajakerna vi är vana vid från Sverige.De här var inte hälften så roliga.
Hur som helst så gick Per och mamma i från vår brygga och stack iväg.Efter en liten stunds paddland i kanalen så kom de tillbaka.
Mamma skulle gå ur och ta sig upp på bryggan (vilket inte är jätte enkelt).Men hon tänkte väl inte på att kajaken flyttade på sig utan trillade rätt ner i plurret.Tyvärr så missade jag den föreställningen men det måste ha varit en syn.Hon skrämde väl iväg varenda manatee som fanns i det vattnet.
Hon sa efter duschen att hon aldrig sett så skitigt vatten och det förstår jag för det är väl inget vatten man gärna badar i.
Stackarn!!

6 comments:

Desiree said...

Oj oj inte kul att hamna i vattnet ofrivilligt. Hoppas att hon inte blev helt avskräckt från framtida paddling. Låter för övrigt kul att paddla. Man får hoppas att ni inte har några krokodiler eller alligatorer i era paddelvatten dock.

Cecilia said...

Desiree:De säger att det finns alligatorer där men vi har aldrig sett någon så det är nog väldigt sällan som det är nån här.

Anne said...

Din mamma verkar ha tagit det hela rätt coolt och lugnt. Jag vet inte hur jag reagerat...Jag hade nog blivit rädd för ormar, alligatorer och andra otäcka djur. Att svälja eller få det där vattnet i munnen skulle ju inte heller vara så kul.

Fritt ur hjärtat said...

Inte roligt för den blöte.. men så himla kul att råka få se:-) När vi ligger på bryggan på Bassholmen är det en vanlig syn eftersom det är ett populärt mål om man paddlar, männen blir arga och fräser iväg blöta, kvinnorna skrattar nästan ihjälsig och går upp på land för tork...

Känner du marina??
http://www.123minsida.se/Marina_i_Hallekis

Annika said...

Nämen vad jobbigt för henne...och sen ha vittnen till det hela dessutom :-)
Neaeeaaa---jag skulle nog vara livrädd om jag skulle paddla i era vatten.
Kram!

Cecilia said...

Anne:Som tur är så är det ganska grunt vatten så jag tror inte att det går att hamna under vatten.Men jag skulle inte gå ner i det frivilligt fast det finns folk som badar i det...vet dock inte hur normala det folket är....

Simone:Hihi jag kan tänka mig att det är en rolig syn att se folket som trillar i och blir arga.Vilken syn att se de arga karlarna fräsa iväg..
Visst känner jag Marina,finns nog ingen i Hällekis som inte känner hennes föräldrar och syskon.

Annika:Jag undrar om det var någon annan som såg henne...de måste ha skrattat i såfall.Hon skrattade själv åt det hela och tur var väl det.Hon har ju gjort något som vi andra förhoppningsvis aldrig kommer att göra.
Kram!!