Friday, October 17, 2008

Show and Tell - Om jag vore en kändis skulle jag.....

Fredag igen och nytt ämne.Det ör ju fortfarande oktober och det innebär att det är Anna som bestämt den här fredagens tema också.

Jag har faktiskt inte mycket aning vad jag skulle göra om jag vore en kändis.Man kan ju ha blivit känd på så många olika sätt nu för tiden....vare sig man vill eller inte.
Undrar förresten hur många ofrivilliga kändisar det finns i vida världen?!Jag undrar hur jag skulle vara.Jag tror inte att jag skulle ändra mig,men sånt vet man ju aldrig innan.
Om jag skulle bli känd så hoppas jag att jag skulle vara en omtyckt kändis.Jag önskar att jag inte skulle bete mig annorlunda p g a mitt kändisskap.Det finns ju faktiskt sådana människor också som försöker att vara som en "vanlig människa".

Jag tror inte att jag skulle utnyttja mitt kändisskap,jo om det skulle vara för den goda saken skull.Om det t ex skulle handla om insamling till barncancerfonden eller något sådant.Men att stå och gapa i en krogkö att de skall släppa in mig,det skulle jag aldrig göra.

Hrm vad mer skulle jag inte göra eller skulle göra?!Sen är ju frågan om jag skulle ha mer pengar för att jag är känd,det är ju inte säkert.Men om jag nu hade det gott ställt skulle jag se till att mina nära och kära också skulle ha det bra....såklart.
Jag funderar på hur jag skulle bo,men det beror ju också mitt vilken kändistyp man är.Antingen bor man i hus som är övervakat på något sätt,eller också drar man sig undan till dit där folk minst anar det.

Ja det var väl några funderingar på ett ev. kändisskap.

Må så gott denna fredag!!Hoppas att ni får en bra dag.

6 comments:

Annika said...

Nä, jag har inte heller funderat över detta att vara känd. Det finns säkert en massa fördelar men också en massa nackdelar. Kanske mest nackdelar...
Kram och ha en bra fredag!!

Cecilia said...

Annika:Ja jag tror inte att det är ett liv jag skulle vilja leva.Beror kanske på hur känd man är och vad man har gjort sig känd för.Men det är nog inget lätt liv och jag känner mig ganska nöjd med livet jag lever.
Kram!!

Fritt ur hjärtat said...

Det är verkligen lite utmanande tema i oktober, jag har heller aldrig reflekterat över att vara kändis, men när jag läser ditt tänker jag, att ja just det....
Skall hugga tag i mitt eget nu...

Cecilia said...

Simone:Ja Anna har verkligen satt hjärnan i arbete för oktober månad.

Marianne said...

Jag gud vet hur man skulle vara om man var känd. Antingen lika odräglig som en del verkar, eller sig själv. Men som jag ser det skulle det nog mest vara nackdelar. Utom det där med 1:a klass på flyget, då : )

Cecilia said...

Marianne:Ja det var ju bra det där med 1:a klass flyget....eller varför inte eget flyg?!Ännu skönare!