Tuesday, October 7, 2008

Skurk

Känner mig lite skurkaktig...Har aldrig varit så här länge i USA förut,6 månader är max och nu dessutom är vi här utan att veta vad som händer.Vi ANTAR att advokaten har skickat iväg papprena och nu är det bara (bara o bara förresten,suck) att vänta på det positiva.
Idag skulle vi åka hem om vi nu bara skulle stannat här på B1 visumet,känns konstigt,planet går 13:45.
Det förhoppningsvis nya visumet öppnar många nya dörrar för oss och underlättar med social security osv.Så en dag i taget fortsättningsvis.

5 comments:

Desiree said...

Hoppas verkligen att det löser sig så snabbt och smidigt som möjligt. Jag håller tummarna.

Cecilia said...

Ja knip alla tummar du har är du snäll.Hoppas att ni har haft det bra i Orlando.SKall bli roligt att se dina bilder och berättelse.

Anne said...

Suck ja....Jag vet hur det är, jobbigt jobbigt. Men förhoppningsvis löser det sig och allt går som ni hoppas (att papprena är ivägskickade, snabbt resultat osv).
Som du skrev, en dag i taget bara och leva här och nu.
Bloggen såg lite annorlunda ut, det stämmer. Ibland kan saker hända, helt plötsligt var bara min länklista helt puts väck på bloggen. Ingen aning hur det gick till...

Cecilia said...

Anne:Ja Per skickade ett mejl till advokaten och pappren är ivägskickade och har kommit fram till vart de nu skulle.Jag lyckades hitta grejerna som försvunnit på bloggen,förstår dock inte hur de kan flytta sig själva?!Konstigt det där med din länklista....det var det första jag tänkte på när jag såg konstighterna hos mig.

Marianne said...

Ja, hoppas nu att allt blir klart så fort som möjligt!