Tuesday, October 28, 2008

Vilken Lycka!!

Tänk att känna sådan enorm lycka för någon annans skull....Igår vaknade jag och kände mig inte alls på humör för att åka till företaget,det kändes tungt och som väldig måndags ångest.Jag låg vaken en stund innan det var dags att gå upp och rätt som det var såg jag att telefonen lyste upp....ett meddelande.Har inte kommit särskilt roliga sms det senaste utan bara reklam så jag räknade med att det var det som kom igen.Men vad jag misstog mig.Det var ett MMS från våra kompisar hemma i Sverige som kom med oerhört glada besked.
De hade fått DET efterlängtade samtalet på morgonen.Efter det meddelandet så blev genast dagen mycket bättre.
Jag kände/känner sån enorm lycka för de.Kändes dock väldigt tungt att sitta på den här sidan av Atlanten och längtan hem blev jobbig.Vi satt och skrev till varandra och tårarna rann och rann på mig.Tårar av lycka men även för saknaden av att inte kunna vara där ......Hoppas kunna spendera sommaren i Sverige nästa år!!

7 comments:

Desiree said...

Vad kul att era vänner fick det de längtat efter så länge. Jag förstår din glädje för deras skull och jag förstår också din sorg över att inte kunna vara där hos dem och krama om dem och glädjas tillsammans på samma plats. Detta är ju en av de stora nackdelarna med att vara utlandssvensk. Jag hoppas också att du kan vara i Sverige nästa sommar. Det hoppas jag att jag också kan vara.

Cecilia said...

Desiree:Ja det är väl gånger som den här som man börjar fundera på om det är vart att vara utlandssvensk.Men så länge man har möjligheten att ta sig hem så är det okej.Så förhoppningsvis blir det en sommar i Sverige både för oss och för dig!!

Anonymous said...

usch vad rörd jag blir när jag läser vad du skrivit!!! Tårarna rinner här oxå av lycka hele tiden!!!! Jaaa det vore såå roligt om ni kunde komma hit nästa sommar. Kram på dej

Anonymous said...

Glömde skriva att jag saknar dej såå. Vill att ni ska vara här o hjälpa oss fira lite!! Tänkte så mycket på er förra veckan. kramis

Cecilia said...

C:Jag ville ju inte skriva för mycket utan att fråga er om det var okej så därför blev det så hemlighetsfullt.....Det blir säkert att vi kommer hem till sommaren.
Saknar er båda två hemskt mycket...och Bamse också förstås.Fast jag saknar dig lite mer såklart!!
Kramis!!

Annika said...

Å det måste varit ett underbart meddelande att få!!
Visst är det tungt att vara långt borta ibland. Hoppas innerligt att du, och ni, kan vara i sverige nästa sommar.
KRAM!!

Cecilia said...

Annika:Ja om jag tyckte att det var så underbart att få veta det som jag nu gjorde så vet jag inte hur underbart det var för dem...Jag längtar hem och önskar att det vore sommar nu.

KRAM!!!