Thursday, October 23, 2008

Längtan efter vad?

Nu känns det som att jobba lite i motvind och det blir inte lättare av att krisen är överallt.För det drabbar ju de som vi har som medlemmar och i sin tur drabbar de oss eftersom de inte betalar sina medlemsavgifter.Fick veta häromdagen att de staterna det varit värst för är Kalifornien och Florida men att de ser en ökning av byggande i Kalifornien nu, så förhoppningsvis kommer de se en ökning här med.
När vi tog över företaget så tyckte förra ägaren att det kanske kan vara smart att inte säga att han inte jobbar där längre...men nu efteråt kan det tyckas att det kanske hade varit bra att tala om att ett ägarbyte gjorts.För tyvärr är det nog så att han har skrämt iväg många medlemmar som har varit kvar sen företagets grundare var där.
Så länge vi inte låter P ,som jobbar för oss, vara där mer än halvtid i veckan så fungerar det och nog sjutton måste det vända.
Men huvudsaken är att räkningar kan betalas och det kan de så käpprätt åt skogen är det inte...även fast jag nog fick det att låta så nu.
Jag har en längtan men vet inte efter vad eller till vad.Kanske är det längtan till någon annan stans.Vi längtar väldigt mycket till Key West och bara få lite semester och komma hemifrån.Sedan finns det en längtan hem också...ibland.Men det är så fel årstid att åka ifrån solen och värmen till regn och rusk.Men längtan finns där...
Sen finns det ju en och annan längtan som går att göra något åt ganska snabbt och det är längtan efter LÖSGODIS......visst finns det här men det är ju absolut inte jämförbart med vad vi är vana vid hemifrån.
Ett bra sätt att få hit det på är via Swedelink. Jag beställde från de i somras,lite godis och en paket välling (för att introducera till Tindra,ja inte godiset alltså).Det gick på ca 1 vecka,hade räknat med mer med tanke på tullgnissel som tyvärr kan bli har vi märkt.
Det var värt varenda liten krona och därför har jag så beställt igen...åtminstone lite grann.Så nu går jag och väntar som ett barn väntar på jultomten.
Vill man inte handla så onyttiga saker så kan man ju alltid inhandla något annat,en bra hederlig svensk film eller en svensk cd skiva...

8 comments:

Victoria said...

Jag har också funderat på att beställa från Swedelink, är det inte ganska dyrt?! Jag väntar ju besök från Sverige till jul, så jag "beställer" från dem så får de släpa, de arma stackarna...
Jag hoppas att du snart känner dig gladare, det är inte roligt att vara lite deppig och längta bort - det spelar inte någon roll vart - bara man kommer bort! Kramar/Vic

Cecilia said...

Victoria:Nej jag tycker inte det är så dyrt om man tänker på att de skall tjäna något också på jobbet som de gör.Det som kostar är i så fall frakten men det har ju inget med Swedelink att göra för den är ju svindyr från Sverige och hit så det är inte mycket att göra åt.Annars tycker jag att det kan var värt det för något man verkligen saknar.Ja vi får också besök till jul så de lär få släpa de med.hihi.

Jo då det känns redan bättre efter att ha talat med Per som jobbar och som kom med lite positiva nyheter.
Kramar!!

Annika said...

Jag tror att jag beställt från Swedelink också ngn ggn. Men dyrt var det, och jag tror inte att det gick lika snabbt som i ditt fall. men visst är det bra att kunna beställa från sådan ställen.
Hoppas du känner dig lite mer uppåt nu.
KRAM!!!

Cecilia said...

Annika:Ja det var av dig som jag fick länken till Swedelink efter att du hade beställt tidigare i år.Jo då mer uppåt är jag idag trots tråkigt väder.Men det är så mycket mysigare att vara inne.

Kram!

Millan said...

Jag kanner igen det dar med att ga omkring med en lantgtan fast inte riktigt veta efter vad... just nu langtar jag till Sverige och det beror helt klart pa att Sofia ar har och jag skulle vilja ta med henne hem sa att alla i familjen och vannerna dar far traffa henne... Men tiden gar nog fort till jul!

Losgodis ar inte att forakta! Har finns losgodis i vissa affarer men som sagt... det gar inte att jamfora med svenskt godis. Vad tyckte Tidra om vallingen? Har du fortsatt att kopa hem det?

Fy sa trist det ar med det ekonomiska laget som verkligen drabbar alla omkring en! Vi hade tva kompisar pa besok i dag och dar bada ar i rekryteringsbranchen. Den ena jobbar med rekrytering i byggbranchen och letar nu efter nytt jobb eftersom marknaden ar sa ostabil. Sa trist! :-(

Marianne said...

Trist när det drabbar småföretagare som er! Hoppas nu att det vänder snart och att ni får behålla era kunder.

Och visst är det så ibland, man längtar efter någonting, fast man inte riktigt vet vad. Hoppas godiset hjälper!

Annika said...

Jaha, jaha..ja där ser man, bra att det gick snabbare i ditt fall än vad det gjorde för mig.

Cecilia said...

Millan:Förstår så väl att du längtar hem nu och vill visa Sofia för alla.Ja det är ju inte långt kvar till jul och fort lär det gå.Tindra är väldigt glad i välling,dock inte den amerikanska och det förstår jag.Mina föräldrar hade med sig paket hit i somras och nu har vi fått mer välling hitskickad.Så det har inte blivit välling på ett bra tag nu men hon såg glad ut när hon förstod vad som var på G.Med Eric fungerade inte välling alls och inte nappflaska heller.

Marianne:Ja det tokiga är att jag förstår mig inte riktigt på den här krisen som är....Ibland kan man börja undra om det är så farligt som de säger.Men det är ju det här med amerikanarna och kreditsystemet som är och då förstår man att det inte är lätt i dagsläget.Bara iidag skrev jag in 15 nya jobb i vår tidning som det söks diverse folk till så nog har det skett en vändning.

Annika:Ja,jag räknade med lång tid eftersom jag vet att du skrev att det tog tid.Så jag hade uppenbarligen mer tur...får se när det kommer den här gången.