Thursday, November 13, 2008

Bloggnamnet gör sig rätt

Idag och de gångna dagarna har bloggnamnet Fundersam Cecilia verkligen stämt och jag skulle nog kunna döpt den till Fundersamma Familjen Martinsson.Tankeverksamheten har gått på högtryck vill jag minst sagt lova och det är skönt att veta att jag inte är ensam om att känna och tycka som jag har gjort och gör emellanåt.
Att vara egen företagare är inte lätt...om det nu var någon som nånsin trott det.Sen blir det väl inte lättare av att vara i ett annat land och det tuffaste är utan tvekan att vara det med tanke på krisen som är.
Nu känns det roligare och roligare för varje dag att det kommer besök nästa vecka,det ska bli så roligt så.Ger oss en chans att få tänka på något annat fram tills i januari t o m.

I morgon kväll strax innan 8 är rymdskytteln Endeavour beräknad att lyfta om vädret tillåter.Det ser lovande ut hittills och hoppas så att det förblir.Var ett tag sedan vi såg en uppskjutning när det var mörkt.Vi vet dock inte var vi ska stå med tanke på att det är sent och vi inte vill traska så långt i mörkret.Kanske blir det att vi stannar här hemma och tittar.Det LÄR synas bra här med.
Kan tänka mig att det är minst lika mycket folk som vanligt som står överallt.
På tal om NASA så håller jag på och kollar på ett jobb som de har ute som jag inte blir klok på om jag skall kontakta de för.Var länge sedan vi hade ett jobb från NASA i vår Bulletin men jag VET att de är populära....så jag får väl skicka ett mejl och se om vi kan få information.

Är för övrigt mkt som står på agendan idag.Känns dock som att jag inte vet var jag ska börja.

2 comments:

Victoria said...

Det syns säkert hos er, till och med vi ser det ända här nerifrån. Åtminstone såg vi färjan när han vad heter han nu... svensken åkte upp. Kram/Vic

Cecilia said...

Victoria:Ja synas lär det göra och rimligen även höras då även en vanlig raket känns i huset.Fast vi vill gärna se från första sekunden o det lär vi inte göra här hemma...blir nog en liten biltur ändå på 10 minuter kanske.
Kram!!