Wednesday, November 19, 2008

Lite kan förgylla dagen

Det krävs inte mycket numer för att dagen ska bli förgylld.Häromdagen så brast det för mig.Det känns som att jobba i motvind och vi kämpar och kämpar.Jag letar jobb och skriver in jobb men ibland känns det som att ingen bryr sig ändå.Men det är klart att nu är det hårda tider,det är bara att inse.
Men det är då som det lilla extra uppskattas ännu mer.Jag blir ALLTID glad för ett email,kommentar eller vad det nu kan vara men just i dessa dagarna är de änn mer uppskattade på något sätt.För de förgyller tillvaron vill jag lova.
För ett litet tag sedan såg jag på en hemsida att jag fanns där som länk och blev jätte glad.I måndags blev jag glad för att jag fanns på en ny blogg och idag hade jag fått ett emejl från min hemort.Det var riktigt roligt att läsa.
Även om det är ösregn bara grått och elände så nog finns hemlängtan till lilla Hällekis även om jag numer bara är där på besök.
Upptäckte något lika roligt alldeles nyss,nämligen en Kollibri.Den var vid våran hibiskus häck och snurrade.De syns så väl,dessa pytte fåglar.Dags att skaffa lite hummingbird feeder med andra ord.De tycker om färgglada blommor läste jag och det finns det gott om i den här trädgården just nu vill jag lova.
Så,även en liten pippi kan förgylla dagen.

Nu är båda barnen vakna så nu är det dags att sätta fart med ditten o datten.
Idag är det förresetn riiiiiiktigt kyligt här.Det blåser också vilket ju gör att det känns ännu kyligare.Jag hörde på nyhterna igår att ett område i centrala florida skulle ha ca 30F men att det skulle kännas som 16F och det mina vänner är KALLT!!
Men det ska bli varmare.Dagarna är bara fulla av sol och knappt några moln.

8 comments:

anna of sweden said...

Hej!
Har varit inne på din blogg någon gång tidigare och läst, men inte gett mig tillkänna. Känns som att det är en bra dag att göra det idag! :)

Jag bor också i USA, Philadelphia närmare bestämt.
Kom hit i augusti, så allting är fortfarande nytt för mig här i Det Stora Landet!

/Anna

Cecilia said...

Anna;Hihi tack för kommentaren.Ja då har du förgyllt kvällen för mig.Ska genast bege mig till Philadelphia och hälsa på....

anna of sweden said...

Tack för besöket!
Hälsar Anna och Cavalier-fröken Russin :)

Cecilia said...

Underbart söta hundrasen.Vi hade en Cavalier som hette Lady och som blev 12 år och en som inte alls blev så gammal tyvärr.Härlig hundras.

Annika said...

Åh Cecilia!
Ibland kan det bara kännas så trögt. Jag hoppas att det ska lösa sig. men som du säger, tiderna ÄR svåra just nu.
Visst piggar kommentarer och länkar upp!! Alltid!!
Kramar från mig!!

Cecilia said...

Annika:Det är då väldigt skönt att ha en blogg o kunna skriva i men framför allt att kunna läsa andras bloggar, b la då din, som får en på andra tankar och ett godare humör.
Bara en liten rad från någon är roligt att få.
Kramar!!

Suddrik said...

Du är med på min med!
Men jag förstår vad du pratar om. Och de dagar som är bra så kan det till och med kännas skönt att det krävs så lite, att det är det lilla som glädjer och att man inte behöver sensationer.

Jag är precis på väg in i jobbsökandet själv, men tänker inte låta mig nedslås... än. I slutet av januari tänker jag deppa! Om jag inte fått jobb än. Förstås. :-)

Cecilia said...

Jenny:Hihi det var din blogg jag menade när jag skrev om blogglänken.Blev så glad när jag såg den.Hoppas det går bra för dig med jobb sökandet....så du inte behöver deppa i januari :-)