Wednesday, November 26, 2008

Kallt i plurret

Häromdagen så insåg jag hur ensamma vi är är egentligen i stora landet i väster.Nu när vi är fler i huset och det är livat så märks det hur tomt det är i vanliga fall trots att barnen stojar.
Hemlängtan kryper på en titt som tätt samtidigt som vi konstaterar att vi har det bra här också...Men så är det ju,det varierar från dag till dag.
Det är så roligt att ha besök och få visa de runt,det lilla vi egentligen hinner.Men nu är det 4 underbara dagar då vi är lediga så då ska det njutas i fulla drag.
Fint väder har vi även om det är lite små kyligt.Jag hoppade i poolen i går,nej jag gick ner i poolen som jag brukar göra,och jag höll på att gå upp lika fort igen.Fy vad kallt det var,rumpan domnade bort på mig.Per sa att det var 19 grader "bara".Folk måste tro att vi är stolliga då de hör att vi badar eller också tror de att vi har uppvärmd pool.Igår var det dock ingen njutning av att bada,det var några snabba armtag och sen upp igen.
Usch och fy.

3 comments:

Desiree said...

Oj det låter kallt. Ja du får nog ta och vänta med fler dopp i poolen tills dess att det blivit lite varmare. Ja visst är det underbart härligt och kul med besök och sedan blir det otroligt tomt då de åkt. Jag har full förståelse för att det går upp och ned med hemlängtan. Sådant känner jag fortfarande av. jag tycker att du gör helt rätt i att passa på att njuuuta nu av de sista fyra lediga dagarna. Ha en bra Thanksgivning och skippa poolen.

Annika said...

Kyligt nere i Florida också alltså...
Roligt med ert besök, och visst är det otroligt tomt då dom har farit...
Ha en fin Thanksgiving.
Kram!

Cecilia said...

Desiree:Ja poolen är fortfarande skippad,dock finns det ju ett stort hav att bada i.Hoppas att ni hade en trevlig Thanksgiving och att resten av helgen blir bra.

Annika:Ja här är ingen värme nu,det är lagom varmt fast det kunde gärna få var alite varmare ändå.
Kram!!