Friday, November 28, 2008

Lite Blandat-Fredagstema b la

Dagarna går inte så fort som jag trodde att de skulle göra nu när vi har besök här och det känns bra,trots att det ändå är mycket som blir gjort på dagarna.
Idag är vårt besök ute på Kennedy Space Center igen men vi andra är hemma.Vi får väl se om vi gör något särskilt eller tar det lugnt.Gårdagen firades inte på något sätt.Vi åkte ut till stranden och där var det otroligt lite folk.Vi gick och letade snäckor och hade det så skönt.Per och jag badade,var inte alls kallt faktiskt.Galningar tänkte nog folket som gick omkring i stora tröjor och mössor.Om de bara visste var vi kommer i från....
Det var ganska mycket strömmar så det blev inte badat mer än en gång men det var skönt att bada i havet igen.

Idag är väl folk ute och handlar på rean.De öppnar verkligen super tidigt,affärerna,idag.Är det verkligen folk som står redo klockan 5 på morgonen?!Ja det är det säkert.

Jag har inte mycket att komma med när det gäller den här fredagens tema som är Julklappsbestyr.
Jag har inhandlat en julklapp hittills och den är till Per.Annars är det lugnt på den fronten än.Det blir väl lite närmare jul som vi handlar till barnen.
Jag brukar vara ute i absolut sista sekunden och handla.Förra året gick vi och väntade på Tindras ankomst dagarna innan jul.Så då kändes det inte särskilt aktuellt med att tänka på julklappar.Men i värsta folkmyllret åkte vi till Uddevalla och handlade till Eric.
Jag har aldrig aldrig handlat färdigt klapparna långt innan jul utan det blir alltid sista sekunden...att man aldrig lär sig!!



5 comments:

Fritt ur hjärtat said...

Fast nu tänker du ju på det! Då kan du handla imorgon:-)

Mia said...

Samma här, men i år ska i alla fall adventsgrejerna upp till 1a advent! :)

Mia said...

Hej Cecilia,

Angående din fråga om storleken på mina bilder.

Jag laddar upp mina bilder på

http://s329.photobucket.com

Det är gratis. I länken som jag får därifrån (photobucket skapar en länk åt dig till den bilden) så lägger jag till

width="95%" så här

Äsch nu kunde jag inte posta htmlcoden här enl blogger..men du ska sätta in den längst bak innan sista hakparantesen (obs inte den med bara aet i)

När jag ska lägga in bilden i min post använder jag inte bloggers bilduppladdningsfunktion, utan jag väljer "fliken" Edit Html istället för "den vanliga" Compose. Där klipper jag in hela html-harangen ovan och byter sen till den vanliga Compose-fliken. Då ser jag min bild som den kommer se ut och kan centrera, flytta och göra vad jag vill med den.

Hoppas att du förstod av mitt svammel. Du får gärna fråga igen i sådana fall.

Anonymous said...

Gud vad roligt att höra att min blogg peppar dig, det är ju för den sakens skull jag skriver den (plus min egen såklart). Jag önskar dig alla lycka till med vikten o välmåendet! Kram.

Cecilia said...

Simone:Hihi ja det skulle jag kunna göra....men jag väntar till en annan och kanske mindre hysterisk dag.När nu det kan vara?!

Mia:Inte visste jag att advent kunde dra upp så mkt känslor.Jag skulle vilja ha en adventsljusstake,men vet inte ens om det finns på IKEA.Är svårt att känna adventsstämningen här i värmen trots all julmusik som spelas.Tack för att du skrev hur du gör med bilderna.Det måste jag prova,gillade storleken som du har.

Emma:Ja det är så roligt att läsa din blogg och hur det går för dig.
Kram!