Monday, November 3, 2008

1 dag kvar

I morgon smäller det.Det ska bli så skönt att slippa se alla dessa skyltar inför valet till ditten och datten,sheriffer och allt vad det nu är.Det är inte hälften så spännande som presidentvalet så klart.Jag vågar inte längre tro på undersökningarna som visar att det är fördel Obama.Jag tror och HOPPAS att han tar hem det men....
Undrar hur det hade blivit om Hilary hade stått där istället för Obama och hon hade fajtats mot McCain.Hade då McCain valt Palin om Hillary hade varit en av kandidaterna?! För nu försöker han väl fiska kvinnliga väljare att rösta på honom istället för Obama.
Jag hoppas att Hillary kommer tillbaka till nästa val.För ett halvår sedan var jag säker på att hon skulle ta hem det hela,åtminstone ta sig till att bli en av de två presidentkandidaterna.
Hon sa något bra som de visade på TV.Något i stil med att det Bush har pratat om att göra i 8 år nu det skall McCain göra verklighet av......
Nä hoppas nu att folk tar sitt förnuft till fånga,de som får rösta!!

7 comments:

Desiree said...

Japp imorgon smäller det. Imorgon ska jag bege mig till vallokalen med mitt röstkort. Spännande blir det hur som haver. Jag fortsätter att hålla tummarna för Obama.

Cecilia said...

Spännande att få rösta!!Ja knip alla tummar och tår du har för Obama.

Fritt ur hjärtat said...

Ja jösses vilken nervpers! I svensk tv rapporterar de så man tröttnar! Men jag misstänker att Obaman snubblar på målsnöret. Såg en dokumentär igår om människor som jobbat för Obama men ändrat sig till MacCain för att han vill borra efter olja, bensinpriset avgör valet... jag blir rädd!!

Marianne said...

Hjälp! Nu blir jag rädd när jag läser vad Simone skriver här ovan! Å, det måste bli Obama! Världen går under annars! Ska försöka att inte vara nervös, men i morgon blir det nog det ändå!

Cecilia said...

Simone:Det har sagts att media favoriserar Obama och då man ser alla undersökningar som pekar för honom så kännns det för bra för att vara sant.Är lite som infö ren melodifestival att folk är så övertygade om att storfavoriten tar hem det....fast det blir tvärtom ett magplask.Jag hoppas det inte blir ett fall på målsnöret för Obama.Huamej.

Marianne:Ja det känns som att McCain är inte personen som världen behöver.Många folk här säger att de är rädda för Obama....Jag känner mig betydligt räddare för vad McCain skulle ta sig till.
Vad säger resten av världen,vem är populärast av de båda?

Millan said...

Ja i dag galler det.... spannande och laskigt pa samma gang, for hela varlden pa nagot satt! Maste kannas lite skumt att bo i USA och inte fa rosta.. nar det kanns som ett sapass viktigt val!
Kram

Cecilia said...

Millan:Ja det är faktiskt lite läskigt precis som du skriver...För hur det nu än är så är det viktigt att det blir den rätte som vinner...
Kram!