Tuesday, November 4, 2008

Mycket som händer

Idag händer det mycket.Jag har tänkt så mycket på att det är valdag idag så jag har alldeles glömt bort att lilla Tindra blir 10 månader just denna dag.
Just nu sitter hon i sin lilla gunga och festar på välling....tack och lov att det finns svensk välling och att den inte smakar så illa som den jag hittade här.Huamej.
Lilla tjejen tog sina första steg för ett par veckor sedan,snart så springer hon väl och jagar stackars Eric.Hon är så busig mot honom.Varje gång jag byter blöja på Eric så brukar hon komma in på rummet och dra honom i håret och han säger nästan ingenting.Men nu har han kommit på att han kan lägga sig längre in så att hon inte kommer åt hans hår.Listig liten kille.
De är så olika men ändå så otroligt lika.För ett tag sedan mötte vi ett par när vi var och handlade och damen undrade om de var tvillingar....Nog för att de är lika men skillnad i storlek är det allt.Men det kanske såg ut så på avstånd. Så till det andra som händer idag.Jag känner att jag har lite svårt att fokusera på något för jag bara går och väntar på att få höra resultatet av ja-ni-vet ju-vad. P som jobbar för oss tyckte inte om Bill Clinton och hon tycker om både McCain och Palin.Så Per och jag säger inte så mycket om vare sig Obama eller McCain.Är mer skrämmande att se Palin som vice president än McCain som president tror jag.
Jaja om ett antal timmar så vet vi väl...så vida det inte händer något som hände för 8 år sedan.

HEJA OBAMA!!!

7 comments:

Anne said...

Vilket bustroll du har där i stolen, vilket charmigt leende. Visst har hon skrattgropar, det ser i alla fall ut att finas några söta skrattgropar på henne :)
Inte klokt vad tiden går, lilltjejen är redan 10 månader (är det förresten inte tidigt att ha tagit sina första steg så tidigt? Jag vet i och för sig ingenting om sånt). Det känns som nyss jag loggade in på din blogg med jämna mellanrum för att läsa om du skrivit nyheter om att förlossningen varit och att lillasyskonet kommit. Snart är hon ett år!
Jaaaa du, här är en till som väntar på resultat och tycker det är så spännande att vi äntligen har valdagen här.

Marianne said...

Grattis till lilla Tindra! Haha så busig redan! Som mitt barnbarn Mathilda, började busa så fort hon bara kunde och fortsätter än i dag. Starka tjejer som föds nu för tiden, det är bra.

Och det ser ljust ut, men jag vågar inte ta ut någon seger förrän alla röster är räknade. Håller med dig om att McPain är mindre skrämmande som president än SS som vice! Men det verkar som om vi slipper skräckscenariot i alla fall!

Kram!

Fritt ur hjärtat said...

Himmel vilket charmtroll!!
Å nu vet vi Obama vann. Det finns hopp för framtiden!

Annika said...

NU VET VI!!! YES WE CAN!!!
Underbart.
Ditt lilla charmtroll visar hur vi känner det nu :-)
Kram!

Cecilia said...

Anne:Ja nog är det ett riktigt bustroll!!Ja hon har en skrattgrop,konstigt med bara en dock.Jo nog är hon tidig med de första stegen.Hon började krypa redan vid 6-7 månader och det är väl också ganska tidigt.
Post kommer snart med en överraskning också.

Marianne:Ja det var ett skräcksenario som vi slapp.Fanns väl egentligen ingen jätte spänning utan det var ganska solklart direkt...men inte vågade man hoppas på för mycket för tidigt.
Kram!!

Simone:Ja nu finns det verkligen hopp!!!

Annika:Ja precis Tindra visade exakt hur vi känner det.Åh vilken känsla det är!!!

Kramar!

Desiree said...

Vilken söt bild på lilla Tindra! hon ser så busigt glad ut. Tänk att hon redan blivit så stor! Wow, tiden går fort. Verkar som om både hon och lille Erik har glädje av varandra även om de kivas som syskon gör.

Cecilia said...

Desiree:Ja hon växer då så det knakar och är ett riktigt bustroll.Blir nog mycket hyss framöver av henne och Eric.